Selasa, Februari 16, 2016

"Orang Tak Ingin, Dia Pulak yang Beria". Serupa macam "Hidung Tak Mancung, Tapi Pipi pulak yang Tersorong - sorong". Memang dasar tak sedar diri betul puak - puak PKR ni.

Kalau sebelum ni, puak - puak PKR tu sibuk dok mintak bantuan dari Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk mendesak Kerajaan Malaysia membebaskan Si Ketua Penipu tu.

Kali ini, giliran puak - puak PKR tu pulak nak berlagak seolah - olah macam PBB nak menyelesaikan perbalahan yang berpanjangan diantara PAS dan parti pimpinan Si Mat Sabu tu.

Tapi apa yang lebih memalukan ialah apabila usaha PKR itu tidak lansung dihargai oleh parti 'Kuali' pimpinan Si Mat Sabu tu. Bahkan usaha PKR itu hanya diperlekehkan secara terbuka.

Bagi kepimpinan parti 'Kuali' Si Mat Sabu tu, PKR bukan wakil rasmi kepada Pakatan Haprak tu. Malah diorang beranggapan PKR Tak Layak nak jadi jurucakap kepada Pakatan.

Kata salah seorang pemimpin parti 'Kuali' tu, sebarang rundingan diantara PAS dan mereka hanya boleh dilakukan sekiranya ketiga - tiga komponen dalam Pakatan itu memberi persetujuan.
“Tidak, kita belum lagi buat keputusan di peringkat Pakatan Harapan untuk membolehkan sesiapa membuat rundingan uniliteral dengan mana-mana pihak.

“Dalam perjanjian kita, tiada mana-mana pihak boleh mengadakan rundingan dan hubungan secara langsung dengan pihak ketiga tanpa persetujuan daripada kami dalam Pakatan Harapan,” ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.
“Kalau PKR atau Amanah nak diberikan kerja itu, ia bergantung kepada keputusan yang tercapai dalam Pakatan Harapan.

“PKR bukan jurucakap kepada Pakatan Harapan untuk berunding dengan PAS setakat ini. Kalau berlaku pun kita akan periksa perkara ini,” katanya lagi.
Dalam erti kata lainnya, PKR jangan nak memandai - mandai buat keputusan sendiri tanpa berunding sama ada dengan DAPigs atau pun parti 'Kuali' pimpinan Si Mat Sabu tu terlebih dahulu.

Hakikatnya, PKR perlu faham. Didalam gabungan Pakatan Haprak yang baru tu, mereka hanya sekadar golongan MINORITI je jika hendak dibandingkan dengan parti komponen lain. 

Realitinya semua orang pun tau, DAPigs dianggap 'Abang Besar'. Manakala parti 'Kuali' tu adalah 'Barua Abdi' kepada DAPigs. Jadi, mimpi je la kalau PKR berangan nak jadi 'Hero' dalam Pakatan Haprak tu tanpa sebarang persetujuan dari DAPigs!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. klu dap jd perunding pan akn setuju kot...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping