Jumaat, Februari 26, 2016

Haduh!!! Kenapa la orang tak nak percaya dengan kenyataan yang dibuat oleh Si Rafizi ni? Kan dah penat dia kena ulang - ulang benda yang sama. Bukan senang Si Rafizi tu nak buat kerja dia.

Masuk kali ni, dah entah ke berapa kali dah Si Rafizi tu memberikan gambaran kepada seluruh rakyat Malaysia bahawa Lembaga Tabung Haji tu akan bankrap tak lama lagi sebab rugi banyak.

Kalau sebelum ni, Si Rafizi tu kata Tabung Haji mengalami kerugian kerana melabur dengan FGV. Kali ini, Si Rafizi tu kata Tabung Haji rugi sebab pelaburan luar Negara yang dibuat.
“Pembelian itu menjadikan TH pemegang saham terbesar dalam Ramunia dan harga saham ketika pembelian itu puratanya ialah RM1.50 sesaham.
“Bagaimanapun, Ramunia berhadapan masalah kerugian sebanyak RM21 juta pada tahun 2008 dan rugi RM383 juta pada tahun 2009.
“Kerugian itu menyebabkan Ramunia berhadapan risiko muflis sehingga digantung daripada Bursa Malaysia, sekali gus menyaksikan harga saham turun kepada RM0.205 pada tahun 2010,” katanya pada sidang media, di sini, semalam.
Bayangkan! Si Rafizi tu kata Tabung Haji 'BAKAL' mengalami Kerugian sebanyak RM 1.4 billion!!! Bukan sikit - sikit. Banyak tau rugi Tabung Haji tu nanti. Takkan itu pun orang masih tak percaya lagi?

Jika tahun lepas, Si Rafizi tu juga pernah memberikan gambaran yang sama kepada rakyat Malaysia mengenai kedudukan kewangan Lembaga Tabung Haji yang didakwa semakin berkurangan.

Dek kerana dakwaan yang dibuat itulah yang membuatkan beberapa orang Macai Pakatan Haprak tu mengambil tindakan mengosongkan akaun simpanan mereka dengan Tabung Haji.

Maka adalah wajar sekiranya kali ini Si Rafizi tu sendiri menunjukkan teladan sebagai seorang pemimpin yang bertanggungjawab. Hanya dengan cara ini sahaja baru rakyat percaya cakap dia.

Apa kata kali ini, Si Rafizi tu sendiri turut KOSONGKAN AKAUN TABUNG HAJI dia sebelum lembaga kewangan Islam tu mengalami kerugian. Keluarkan semua duit simpanan dia yang mencecah hampir RM 500 RIBU tu. Baru betul dia 'Cakap Serupa Bikin'!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. admin, aku pun heran da.. percaya jer la cakap si rafizi tu, keluarkan duit sehabis habisnya dari TH tu.. dan batalkan giliran haji tu.. cepat sikit orang lain pi haji.

    BalasPadam
  2. rapiji tu kira pakai calculator kat handphone je tu..

    BalasPadam
  3. setiap patah perkataan yang keluar dar mulut lapizi adalah fatwa wang wajib dipercayai olih semua penghuni muka bumi.mungkin sehari dua lagi setiap patah ayat lapizi akan diangkat sebagai hadit sohih oleh pengikut nyer.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kelakarlah kamu ni. Hehehe... Salah hemat berdosa besar tak ikut amanat Lapizi.

      Padam
  4. Si Munafik yg dilaknati....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping