Selasa, Mac 22, 2016

Hehehe!!! Disebabkan kemampuan Si Lim Guan ENg tu membeli rumah mewah dengan harga yang lebih murah dari harga pasaran semasa, maka adalah wajar untuk dia buat kelas tambahan.

Setiausaha Agung DAPigs tu wajar untuk berkongsi ilmu perundingan dalam bidang hartanah yang dia ada pada ketika ini agar ianya dapat dimanfaatkan oleh rakyat di Pulau Pinang khususnya.

Mana tidaknya. Macam mana dia boleh beli rumah mewah dengan harga yang jauh lebih murah dari harga pasaran sedangkan hartanah di Pulau Pinang tu ketika ini sedang melambung - lambung?

Bahkan Rejim DAPigs Pulau Pinang yang dibawah pimpinan Si Guan Eng tu sendiri pun memberi tafsiran 'Rumah Mampu Milik' pada harga RM 400 ribu bagi setiap unit rumah teres.

Bayangkan! Sekiranya Si Guan Eng tu boleh beli rumah yang sepatutnya berharga RM 6.5juta dengan harga RM 2.8juta, takkan rakyat tak boleh dapat terima kadar diskaun yang sama?

Kalau nak dikira secara kasarnya, pembelian rumah 'Terlajak Murah' yang dibuat oleh Si Guan Eng tu mampu memperolehi potongan diskaun yang hampir mencecah sebanyak RM 3.7 juta!!!

Jika dihitung secara purata pulak, harga bagi sekaki persegi dalam pembelian rumah Si Guan Eng tu juga dianggap 'Terlalu Murah' dan ianya wajar dikongsikan dengan rakyat Pulau Pinang.
"Mengapa Guan Eng mempunyai keistimewaan untuk membeli rumah banglo dengan nilai hanya RM276 sekaki persegi di sebuah kawasan yang eksklusif dan rakyat Pulau Pinang perlu membayar dengan nilai yang lebih tinggi untuk memiliki rumah pangsa atau apartmen.
"Saya mahu kerajaan negeri memberikan pertimbangan yang serius kepada cadangan ini yang mampu membantu penduduk Pulau Pinang memiliki rumah sendiri,"  kata Ketua Biro Pengaduan Awam Pemuda Gerakan negeri, Jason Loo.
Jadi, kenapa tidak Si Guan Eng tu buktikan bahawa dia seorang pemimpin yang benar - benar cakna pada keperluan rakyat dengan mengambil tindakan sedemikian? Paling tidak pun, bukak la kelas tuisyen khas untuk ajar orang di Pulau Pinang tu sendiri!!!

Meh belajar cara-cara nak beli rumah mahal dengan harga murah. Hanya Si Guan Eng tu saja yg pandai nak mengajarnya. Hehehe... (PS: Video Terbaik dari Mamu Muhsin Latheef). lepas tu, jangan lupa baca:http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/ke-bodoh-guan-eng-semakin-terserlah.html
Posted by Semut Hitam on Monday, 21 March 2016
Categories: ,

1 ulasan:

  1. U help me i help u, kompesation, compesation, bisek di telinga low volume talk. Guan eng suka main bola hari hari lim main bola. Lim suka main bola hari hari guan eng main bola. Sprm adalah ular sawa dia suka telan babi hutan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping