Rabu, Mac 23, 2016

"Mana mungkin pokok boleh bergoyang jika takde tangan yang menggoncangkannya?" Itu peribahasa yang boleh digunakan untuk menjelaskan insiden semalam.

Kalau kita baca dari kenyataan yang dikeluarkan oleh wakil DAPigs Jerantut dalam laporan media hari ini, mereka kata serangan ke atas Punahsihat DAPigs tu adalah sebagai tanda protes.

Kata mereka, tindakan yang diambil oleh ahli DAPigs semalam kerana tidak puas hati terhadap keputusan yang dibuat oleh Pengerusi DAPigs Pahang berhubung isu calon dalam PRU yang lalu.
“Kami tak puas hati kerana ketika itu (PRU 13), Ngah Ngah tak beri perhatian dan keutamaan kepada calon pilihan kami, Koh Boon Heng.
“Mereka (pimpinan DAP) sebaliknya meletakkan calon PKR sebagai mewakili kerusi Dun Damak justeru kami berpakat untuk menunjukkan rasa tidak puas hati terhadap Ngah Ngah yang datang bersama Kit Siang dalam satu siri jelajah ke sini, hari ini (semalam),” - seterusnya...
Maknanya, tindakan ahli - ahli DAPigs Jerantut yang menyerang Si Apek Kit Siang tu semalam melahirkan rasa kecewa mereka terhadap Pengerusi DAPigs Pahang, Leong Ngah Ngah.

Atau dengan erti kata lainnya, dek kerana kerakusan PKR yang Gila Kuasa telah menyebabkan Pengerusi DAPigs Pahang tu terpaksa menanggung malu dihadapan Lim Kit Siang.

Walaubagaimana pun, secara tidak lansung tindakan kasar yang dilakukan ahli - ahli DAPigs itu membuktikan bahawa mereka mahu dilihat sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan Haprak tu.

Tapi, ada juga cakap - cakap dikalangan pemerhati Politik yang melihat tindakan memalukan Pengerusi DAPigs Pahang dihadapan Lim Kit Siang tu memang sesuatu yang sudah dirancang.

Seperti mana yang sudah dimaklumkan sebelum ini, perebutan kerusi Pengerusi DAPigs Pahang sebelum ini juga pernah menjadi isu hangat apabila Mantan Pengerusi parti itu turut mendapat ancaman.

Dalam laporan sebelum ini, Mantan Pengerusi DAPigs Pahang yang juga merupakan ADUN Mentakab telah menerima surat ugutan serta bangkai Ayam yang dihantar oleh pihak tertentu.


Maka kata mereka, tidak mustahil sekiranya serangan terhadap Kit Siang tu bertujuan untuk memburukkan imej Leong Ngah Ngah secara terbuka. Lagi pun, puak - puak DAPigs ni bukan boleh percaya sangat. Sesama diorang sendiri pun boleh ditikam hidup - hidup!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping