Rabu, Mac 23, 2016

Aduhai!!! Sejak Si Khalid Samad ni membuat keputusan mengkhianati PAS dan melompat menyertai parti Kuali pimpinan Si Mat Sabu tu, jarang jugak kita bercerita pasal dia dalam blog ni.

Sebab bagi kita, tindakan yang dipamerkan oleh Si Khalid Samad tu bukan saja tidak beretika. Bahkan apa saja kenyataan yang dia buat berkaitan dengan Politik semakin menjadi tak relevan.

Mana tidaknya. Macam mana kita boleh terima seorang pemimpin yang tidak mempunyai pendirian serta sanggup membelakangkan perjuangan parti demi menjaga kepentingan Politik Peribadi semata - mata?

Dan yang lebih memalukan ialah apabila Si Khalid Samad tu dilihat masih lagi cuba nak masuk campur dalam urusan parti yang telah dia khianati sebelum ini. Layak ke orang seperti itu kita berikan perhatian?

Cuma kali ini, apa yang kita nak bangkitkan ialah mengenai sifat tak sedar diri Si Khalid Samad tu yang memang semakin terserlah sejak dia menyertai parti Kuali pimpinan Mat Sabu tu.

Kenyataan Si Khalid Samad yang mendesak agar PAS mengambil kesempatan terhadap keadaan Politik di Terengganu pada ketika ini membuktikan bahawa dia seorang yang HIPOKRIT.

Kata Khalid, Presiden PAS perlu mengambil kesempatan diatas kemelut yang sedang melanda Politik Negeri Terengganu pada ketika ini dan menubuhkan sebuah Kerajaan yang baru.
"PAS Terengganu perlu bersama seorang Adun PKR dan Adun Kijal, Datuk Seri Ahmad Said bertindak sama ada buat keputusan (bentuk kerajaan) atau bubarkan Dun Terengganu," katanya pada sidang media di lobi bangunan Parlimen, di sini ini.
Apa layaknya Si Khalid Samad tu nak buat desakan sedemikian sedangkan dia sendiri dah Ludah PAS tu secara terbuka? Apa hak dia nak suruh PAS buat itu ini sedangkan dia dah jadi Pengkhianat?

MUNGKIN, kalau Si Khalid Samad tu masih lagi berada dalam saf kepimpinan PAS pada ketika ini, maka tak mustahil jika parti itu akan memberikan pertimbangan yang sewajarnya.

Kalau pada zaman Si Khalid Samad tu menjadi pemimpin PAS, kemungkinan besar parti itu akan mengambil tindakan yang jelas Tidak Matang dan Budiman seperti yang telah disarankan.

TAPI realitinya, PAS yang ada pada hari ini tidak sama seperti PAS yang pernah disertai oleh Si Khalid Samad tu sebelum ini. PAS sekarang tidak sekotor pemikiran Si Khalid Samad tu sendiri.

Dan PAS hari ini tak perlukan sebarang desakan orang luar untuk memikirkan apa yang patut dan tak patut diorang buat. PAS juga tak perlukan seorang Pengkhianat macam Si Khalid Samad tu untuk diorang bertindak.

Jadi, tak payah la Si Khalid Samad tu nak menyusahkan diri untuk menjaga kepentingan parti yang telah dikhianatinya sebelum ini. Adalah lebih baik Si Khalid Samad tu jaga tepi kain parti dia sendiri. Dah sampai tahap koyak rabak pun dia masih tak sedar diri lagi!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. salah seorang pmimpin pan yg tak sedar diri bahawa mereka smakin dipinggirkan oleh masyarakat.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping