Selasa, Mac 15, 2016

Hehehe!!! Macam orang hilang akal dibuatnya bila diorang dapat tau yang PAS benar - benar akan mewujudkan satu blok Pakatan Baru dikalangan puak - puak parti Pembangkang tu.

Nampak gayanya, DAPigs memang benar - benar rasa tergugat dengan kewujudan blok baru tu nanti yang memberikan ruang kepada parti kecil - kecilan untuk menjadi relevan di Malaysia.

Maka sebab itulah Si Tokong DAPigs ni ambik keputusan untuk terus memperlekehkan usaha PAS bagi mewujudkan gabungan Pakatan Baru yang dijadual bakal diumumkan esok.

Kata Si Tokong DAPigs ni, kewujudan blok baru itu tidak akan mendatangkan sebarang faedah dan hanya sekadar sia - sia jika ianya tidak membawa perubahan kepada landskap Politik Negara.

Malah Si Tokong DAPigs tu juga turut menegaskan, gagasan politik baharu itu perlu bersifat inklusif, berupaya menangani rasuah dalam negara serta mampu mentadbir lebih baik daripada BN.

Jelas Si Tokong DAPigs tu lagi, tidak ada gunanya PAS mewujudkan satu gagasan baru yang mahu dibentuk sekiranya parti itu sendiri masih 'bergelut' untuk menyelesaikan masalah rakyat.
"Masih banyak jauh beza dari segi pentadbiran, pembangunan dan pengurusan. Mereka (Pas) masih tidak beri perhatian terhadap masalah negeri di bawah pentadbiran mereka sendiri. Sehingga kini mangsa banjir di Kelantan masih tidur dibawah khemah. Hutan di Kelantan ditebang begitu sahaja, ini masalah yang perlu dititikberatkan oleh Pas," katanya.
Heh! Nampak sangat la Si Tokong DAPigs ni nak berlagak SOMBONG dan ANGKUH seolah - olah macam dia pandai sangat mentadbir. Walhal isu di Pulau Pinang tu sendiri pun masih banyak yang tak selesai.

Bahkan parti yang dia terajui tu juga tidak bersifat inklusif dan masih lagi mendeskriminasikan gender serta kaum tertentu dan memperjuangkan agenda yang sarat dengan Chauvanisme. 

Hakikatnya, Pulau Pinang dibangunkan bukan hasil dari usaha Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu pada ketika ini. Ianya hasil dari pentadbiran Barisan Nasional. DAPigs dan Pakatan hanya sekadar menumpang je!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping