Khamis, Mac 10, 2016

"Melayu Mudah Lupa". Tapi realitinya, tak semua Melayu lupa dengan apa yang mereka lakukan. Kalau ada yang lupa tu, maka itu salah diri diorang sendiri kerana GAGAL memegang prinsip.

Jika sebelum PRU ke 13 yang lalu, prinsipnya, DAPigs itu adalah musuh yang nyata. Tapi dek kerana terdesak sangat nak menggulingkan Perdana Menteri, prinsip itu sendiri diabaikan.

Hakikatnya, memang tak semua Melayu itu lupa. Bahkan Melayu dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu sendiri tidak pernah mengabaikan prinsip dan dasar perjuangan diorang.

Tapi, mungkin dek kerana dah terdesak akibat ketandusan idea nak menjustifikasi tindakan yang telah dilakukan, maka terpaksa la mereka bertindak delusional terhadap pendirian mereka.

Jadi, apabila PakaTUN menyatakan bahawa mereka yang menandatangani deklarasi sebelum ini sanggup melupakan perbezaan Politik mereka, ianya menjadi alasan Retorik semata - mata.
“Kesedaran inilah yang menyebabkan mereka yang bermusuh membelakangkan permusuhan buat sementara. Mengutamakan parti masing-masing bermakna menyokong dan mengekal rejim Najib,” tegasnya lagi.
Itu tahap delusional mereka yang serba salah sedangkan pada hakikatnya, puak - puak Pakatan Haprak tu tak pernah membelakangkan permusuhan dan tetap mengutamakan parti mereka sendiri

Perkara itu jelas apabila PKR menyatakan bahawa agenda utama Pakatan Haprak adalah untuk membebaskan Si Ketua Penipu tu dari dakwaan yang KONONnya dicipta sejak tahun 1998.
"Pakatan Harapan hari ini menetapkan bahawa agenda pembebasan Anwar Ibrahim menjadi agenda utama..." - Wan Azizah
Persoalannya sekarang, adakah mereka yang menandatangani deklarasi sebelum ini setuju dengan agenda utama yang dinyatakan oleh PKR? Adakah mereka setuju nak membebaskan Si Ketua Penipu tu?

Dan tambah menarik ialah apabila DAPigs berkempen bukan setakat nak mendesak agar Perdana Menteri meletakkan jawatan. Sebaliknya, mereka tetap mahu Barisan Nasional digulingkan.

Itu DILEMA MELAYU yang perlu dihadapi oleh mereka yang tetap memberikan alasan KONONnya puak - puak Pakatan Haprak tu sanggup melupakan perbezaan Ideologi Politik mereka. Walhal, puak - puak Pakatan tu tetap mengutamakan perjuangan parti mereka sendiri!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Seperti kata seseorang, "Sebenarnya kalau tidak sebab beberapa faktor kemanusiaan, aku dah boleh ketawa terbahak bahak melihat segelintir lagi pemakan dedak yang tidak baca Deklarasi tetapi ulasan panjang lebar, melalut lari dari tajuk..."

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping