Sabtu, Mac 12, 2016

Hehehe!!! Untuk sekian kalinya Si Rafizi ni dilaporkan mengamuk tak tenti arah bila dia mendapat berita yang PAS secara sembunyi - sembunyi telah mempermainkan mereka dibelakang.

Kenyataan mengenai PAS yang mahu bergabung dengan beberapa parti Politik lain yang bakal diumumkan 16 Mac ini hanya diketahui melalui media. Tidak secara berdepan atau bertulis.

Bahkan Si Rafizi tu juga turut mendakwa perkara berkaitan pembentukan gabungan Politik baru itu tidak pernah dibincangkan lansung oleh PAS secara bersama dengan kepimpinan PKR.

Maka sebab itu Si Rafizi tu dilaporkan beria - ia mengamuk sakan apabila berita mengenainya sampai ke pengetahuan dia hari ini. Habis semua benda dalam pejabat ditendang.

Malah, ada juga sumber memaklumkan, Si Rafizi tu sampai tahap meramas surat khabar yang menyiarkan berita mengenai pengumuman PAS itu dan membuangnya ke dalam tong sampah.

Sama ada benar atau tidak laporan yang diterima, tak pasti la pulak. Tapi kalau kita baca dari kenyataan ringkas yang dibuat, nampak sangat Si Rafizi ni memang benar - benar kecewa.
"Saya tidak dimaklumkan oleh Pas setakat ini, jadi saya akan tunggu pengumuman 16 Mac ini. Kemudian kita akan bincang di peringkat KEADILAN terlebih dahulu," katanya
Hakikatnya, PKR memang sedar bahawa mereka tidak mampu untuk kekal relevan dalam Politik di Malaysia tanpa sebarang sokongan dari luar. Terutama dari PAS secara khususnya.

PKR tidak boleh hanya bergantung harap kepada DAPigs jika mereka mahu menembusi kawasan - kawasan pendalaman dan meraih sokongan simpati murahan dari kalangan orang Melayu.

PKR juga sedar bahawa hubungan deklarasi yang pada ketika ini dibuat dengan Tun Mahathir juga tidak akan kekal lama. Malah dikalangan ahli PKR sendiri pun ada yang membantah.

Maka, tak heran la bila Si Rafizi tu mengamuk sakan sampai surat khabar menjadi mangsa amukan dia bila mendengar berita PAS mahu mewujudkan blok Politik Baru tak lama lagi. Sebab Si Rafizi tu sedar, tanpa sokongan PAS, dia hanya ibarat SAMPAH!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping