Selasa, Mac 15, 2016


Portal berita The Malaysian Insider (TMI) akan menamatkan operasi pada tengah malam Isnin, 14 Mac. Ketua Eksekutif TMI, Jahabar Sadiq berkata penutupan portal milik The Edge Media Group itu dibuat atas alasan komersial.
"Selamat tinggal semua pembaca yang jauh dan dekat dan kepada mereka yang membaca kami di Malaysia meskipun mendapat sekatan daripada kerajaan.
"The Edge Media Group membuat keputusan menutup The Malaysian Insider bermula tengah malam hari ini, atas alasan komersial. Mungkin ini masa yang sesuai kami bersiaran secara offline bermula bulan ini," katanya menerusi cacatan di laman web TMI.
Menurut Jahabar, sejak mula beroperasi pada 2008, portal berkenaan memberikan laporan yang tidak berat sebelah kepada pembacanya.
"Saya berharap kami sudah memberikan khidmat terbaik kepada anda sejak hari pertama penerbitan langsung kami pada 25 Februari, 2008. Dan saya berharap yang lain akan terus memberikan perkhidmatan kepada anda ketika ketiadaan kami.
"Kami bekerja sebagai wartawan yang tidak berat sebelah untuk memberi maklumat kepada rakyat Malaysia dan pembaca lain supaya mereka boleh membuat keputusan yang baik. Kami bekerja untuk membolehkan suara semua pihak didengar," katanya.
Selain itu menerusi cacatan berkenaan Jahabar turut berterima kasih kepada pembaca mereka sepanjang beroperasi selama lapan tahun dan 18 hari.
"Semuanya sudah diluahkan, saya mengucapkan terima kasih kepada setiap daripada anda di Malaysia, seluruh dunia dan kepada mereka yang bersama dengan The Malaysian Insider dari hari pertama hingga kini atas segala sokongan, ucapan dan kritikan sepanjang 8 tahun dan 18 hari yang hebat untuk The Malaysian Insider.
"Saya tidak akan berhenti menulis, saya tidak akan berhenti merakamkan gambar, saya tidak akan diam dan saya tidak akan pejam mata atau memekakkan telinga terhadap apa yang berlaku di Malaysia dan seluruh dunia. Dan saya minta anda buat perkara yang sama," katanya.

Pada 25 Februari lalu, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) menyekat laman web TMI atas alasan melanggar undang-undang negara.

Menurut maklumat SKMM, laman itu disekat bawah Seksyen 263(2) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 kerana didakwa melanggar peruntukan seksyen 233 akta yang sama, tetapi tidak menyebut kesalahan secara khusus.

Seksyen 233 adalah berkaitan penggunaan tidak wajar kemudahan rangkaian atau perkhidmatan rangkaian. Ia berkaitan kandungan lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain.
Categories:

2 ulasan:

  1. Jahabar Saddiq pondan moortad.

    BalasPadam
  2. Baguslah tutup daripada melambakkan dosa dgn fitnah dan spin. 8 tahun tu dah cukup lama bertimbun auta! belum campur dosa berat dan dosa kering!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping