Ahad, Mei 01, 2016

Heh! Nampak gayanya, Bekas Mejar yang terpaksa bersara awal ni pun dah semakin hari semakin pandai. Kalau dulu, lepas dia dijatuhkan hukuman, dia merajuk dan terus masuk PAS.

Kemudian bila dia tidak mendapat tempat dalam kepimpinan PAS, Bekas Mejar ni merajuk lagi. Maka dia pun ikut jejak Pengkhianat dan masuk parti Kuali yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu.

IRONIKnya, alasan yang diberikan oleh Bekas Mejar ni pun agak muak untuk kita dengar. Balik - balik alasan yang sama jugak dia ulang - ulang. Kata dia, parti yang dia sertai tu sesuai.

Tapi kalau dah sampai TIGA KALI dia melompat keluar masuk parti ni, itu bukan sebab parti tu 'Sesuai' atau tidak dengan dia. Itu menunjukkan yang dia ni Kemaruk Publisiti Murahan.

Bayangkan la. Masa dia duduk dalam PAS, dia merajuk keluar dari parti tu sebab dia kata parti tu tak sesuai dengan dia. Sekarang bila dia keluar dari parti Kuali Si Mat Sabu tu, pun dia guna alasan yang sama.

Dia kata parti yang dia sertai hari ini lebih sesuai untuk dia. Itu alasan utamanya. Kemudian baru dia letak lauk tambah nak kasi sedap sikit dengan memberikan alasan kononnya dia masih lagi dalam Pakatan Haprak tu.

Secara tidak lansung, tindakan Bekas Mejar tu membuktikan bahawa dia memang tak layak pegang jawatan tinggi dalam pasukan keselamatan sebab dia takde nilai kesetiaan. Suka melompat - lompat macam Katak!

Jika kita lihat dari satu sudut, memang Bekas Mejar ni Gila Perhatian dan dahagakan Publisiti Murahan. Maka sebab itu dia sanggup keluar dari parti Kuali Mat Sabu dan menyertai DAPigs.

Semua orang pun tahu. Pantang ada je Melayu yang menjadi ahli DAPigs, sudah pasti dia akan diberikan perhatian oleh semua pihak walaupun keahlian dia tu hanya sekadar wayang DAPigs semata - mata.

Tapi setidak - tidaknya, bagi Bekas Mejar tu, dia sanggup menggadaikan maruah dengan menjadi Boneka kepada puak DAPigs tu yang selama ini berniat nak memecah - belahkan orang Melayu.

Cuma yang kita herannya, kenapa sampai dia nak keluar dari parti Kuali pimpinan Si Mat Sabu tu sedangkan semua orang pun tau, parti tu pun hanya sekadar Barua kepada DAPigs? Bukannya Bekas Mejar tu keluar parti Kuali dan masuk DAPigs boleh jadi 'Abang Besar'!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Tak ada maruah punya melayu...

    BalasPadam
  2. Kecewa sgt dia tu...
    Sama dgn jiran bekas askar sblh rmh aku.Dulu bukan main berkempen ikut pgayR..bila tak dpt pegang apa2 jwtn dan tak dpt fulus..pindah ke dapigs pulak.Tak ada kesetiaan langsung...

    BalasPadam
  3. takyah sebut pangkat ler.... setakat mejar tak besar pun...memang layak jadi pecacai dapigs jer....

    BalasPadam
  4. takyah sebut pangkat ler.... setakat mejar tak besar pun...memang layak jadi pecacai dapigs jer....

    BalasPadam
  5. Standardlah Major ni...kalau tak jadi meja, jadi kerusi....kahkahkahkah....

    BalasPadam
  6. Dari Mejar, bole naik pangkat jadi General terus dengan dapigs. Ketua Turus Angkatan Tentera pun bole jadi tu, asal ikut arahan dapigs.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping