Sabtu, April 30, 2016

Hehehe!!! Nak ke Si Mak Janda ni tulis surat cinta kepada Kerajaan Barisan Nasional Sarawak untuk dia menjejakkan kaki di Negeri tersebut? Atau adakah dia akan terus hidup dalam keegoan dirinya sendiri?

Tan Sri Adenan Satem menyarankan kepada Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail dan Naib Presiden Nurul Izzah Anwar menulis kepadanya sekiranya dua anak beranak itu mahu memasuki Sarawak.

Adenan berkata beliau dengar Wan Azizah merancang datang ke Sarawak melalui Sabah untuk berkempen bagi calon-calon PKR dalam pilihan raya negeri itu.

Sebuah portal, Free Malaysia Today memetik, Adenan memberitahu satu sidang akhbar malam tadi bahawa tidak ada keperluan bagi Wan Azizah untuk berbuat demikian.

Katanya, apa yang Wan Azizah perlu lakukan adalah menulis kepadanya meminta kebenaran untuk masuk ke Sarawak. "Dan saya akan mempertimbangkannya," kata Adenan.

Ketua Menteri Sarawak juga secara menyindir menyifatkan Wan Azizah adalah seorang yang baik, namun menganggap Presiden PKR itu berada bersama dengan parti yang salah.
"Begitu juga dengan Nurul Izzah. Ya, dia dilarang (masuk Sarawak). Tetapi jika dia meminta dengan baik, dan mengakui hak kami, saya akan mempertimbangkan perkara itu," katanya.
Nurul Izzah dilarang memasuki Sarawak bersama dengan puluhan ahli politik yang lain. Kerajaan negeri setakat ini hanya membenarkan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dan pemimpin veteran parti itu, Lim Kit Siang.

Tapi jika difikirkan dari satu sudut, memang patut pun kalau Si Nurul Izzah tu diminta untuk menulis surat memohon kebenaran terlebih dahulu kalau dia nak jejakkan kaki dia di Sarawak.

Lagi pun itu adat orang Melayu. Nak masuk kawasan orang kena mintak izin. Hari tu masa tuan rumah bagi kelepasan untuk dia keluar masuk sesuka hati, dia tak pandai nak hormat tuan rumah. Sekarang bila dah kena halang, jangan pulak dia nak meroyan tak tentu arah!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Apa rasionalnya org semenanjung nak masuk serawak perlu dapat kebenaran imegresen serawak? Serawak ni negara luar ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgn buta sejarah.. jangan buta perlembagaan.. tak de rasional2.. amik buku sejarah.. buku perlembagaan.. baca!!!

      Padam
    2. Makhluk baru kuar gua ni.. x blaja sejarah ke ngok?

      Padam
  2. Kenapa anak beranak lim ni boleh pulak ye? Orang2 bn sendiri pun ramai yang adenan ni tak bagi masuk. Pada pandangan saya, adenan ni lebih gemarkan kaum Cina.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping