Isnin, April 11, 2016

Hehehe!!! Nampak gayanya, Si Tokong DAPigs ni semakin hari dah semakin terdesak apabila dia terpaksa mempergunakan pelbagai cara untuk menepis dakwaan skandal yang melibatkan dirinya.

Selain mempergunakan pengaruh Tun Mahathir, Si Guan Eng ni juga katanya sedang berusaha menggunakan 'Orang Dalam' Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sendiri.

Katanya, Si Guan Eng tu pernah mengakui bahawa dia mempunyai 'Orang Dalam' di SPRM yang dapat membantunya untuk 'Menghapuskam' fail kes yang sedang menjadi kontroversi pada ketika ini.

Sama ada betul atau tidak pendedahan yang dibuat, kita belum dapat kepastian. Tapi bagi sesetengah pihak, perkara seumpama itu adalah tidak mustahil bagi DAPigs sekiranya ianya benar.

Dalam usaha untuk mereka melenyapkan persepsi buruk terhadap kepimpinan parti, terutama yang berkaitan dengan rasuah atau salah guna kuasa, apa saja mereka sanggup lakukan.

Sebagai contoh, tengok kes Teoh Beng Hock pun jadi la. Tengok macam mana DAPigs mempergunakan isu tersebut untuk menutup skandal rasuah yang melibatkan pemimpin mereka sendiri.

Sekarang, Si Guan Eng tu pula yang terpalit dengan kes rasuah sehingga menyebabkan dia mula menjadi tak terkeruan. Dah tak pasal - pasal je Si Guan Eng tu kena 'Sekolah' dengan Timbalan Pengerusi DAPigs ni.

Dalam satu kenyataan yang dibuat, Tan Seng Giaw tapil menasihati Si Guan Eng tu agar mengikut lunas undang - undang bagi menghadapi siasatan skandal banglo di Jalan Pinhorn dan isu tanah di Taman Manggis.
Bagi saya, bila ada siasatan, kita ikut undang - undanglah. Itu sahaja. Jangan cakap lebih banyak,” katanya.
Hanif Yon pula menggesa Guan Eng memberi kerjasama sepenuhnya kepada SPRM sesuai dengan slogan CAT (Competency, Accountability and Transparency) yang sering diwar-warkan.
"Bungalow - SPRM diminta segerakan siasatan kepada isu jual beli bungalow yang melibatkan kredibiliti Kerajaan Pulau Pinang, BUKAN cara Debat!!
"Ini kerana dikhuatiri wujud amalan salahguna kuasa dan rasuah spt yg digambarkan oleh beberapa pihak. Debat hanya ganggu proses siasatan
“Amalan CAT sebaga tonggak pentadbiran Ketua Menteri Guan Eng yang mentadbir Negeri Pulau Pinang kini perlu memberi kerjasama sepenuhnya kepada SPRM bagi menamatkan isu ini,” katanya didalam status twitter.
Pokok pangkalnya, Si Guan Eng tu tak perlu nak tunjuk yang dia sedang 'Menggelupor Biawak' tak tentu arah semata - mata nak tunjuk yang dia tak bersalah. Biasanya orang yang tak bersalah ni tak sampai 'Pucat Lesi' muka dia nak berdepan dengan kebenaran!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping