Sabtu, April 30, 2016

Huh! Nampak gayanya Presiden PAS ni suka betul cari pasal dengan puak DAPigs dan PKR ni. Memang seronok betul dia menjolok bara api yang tengah marak membara pada ketika ini.

Tapi, tak boleh juga nak disalahkan Si Hadi Awang tu. Apa yang dia buat betul juga sebenarnya. Memang pada ketika ini, hubungan diantara PKR dan DAPigs tu tak berapa baik.

Jadi, ianya akan memberi ruang dan peluang kepada orang lain untuk ambik kesempatan. Bukan setakat Barisan Nasional je yang boleh tumbangkan DAPigs tu. PAS sendiri pun ada peluang.

Tinggal lagi, Si Hadi Awang tu kena ingat. Orang di Sarawak ni bukan peduli sangat dengan kewujudan parti dari Semenanjung ni. Nak pulak parti Pakatan Haprak tu. Tak berfaedah lansung.

Jadi, jangan la Si Hadi Awang tu rasa konfiden pulak bila puak DAPigs dan PKR ni tengah beramuk sesama sendiri. Belum tentu lagi itu akan memberikan peluang kepada PAS untuk merebut kerusi.

Lagi pun, PAS kena ingat. Diorang sekarang ni tengah berdepan dengan parti Kuali pimpinan Si Mat Sabu tu. Maka adalah lebih baik PAS beri tumpuan nak berdepan dengan bekas pengikut parti diorang tu dulu. Jangan dok sibuk pikir pasal orang lain!!!
KUALA TERENGGANU: Pertembungan sesama sekutu Pakatan Harapan, PKR dan DAP pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak dijangka memberi kelebihan kepada PAS.

Keyakinan itu disuarakan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di samping sokongan rakyat pelbagai kaum kepada parti Islam itu sangat baik sebagai alternatif mewakili pembangkang untuk menolak Barisan Nasional (BN).

“(Adakah pertindihan kerusi antara PKR dan DAP akan beri kelebihan kepada PAS?) Kemungkinan ia membawa kesan lebih posifif kepada kita (PAS),” katanya ketika ditemui pemberita selepas menghadiri Majlis Makan Malam Amal Media malam tadi.

Abdul Hadi pada masa sama yakin bahawa PAS akan memenangi sekurang-kurangnya dua kerusi pada pilihanraya tersebut.

“Sambutan dari masyarakat dari semua kalangan sangat baik, termasuk yang bukan Islam. (Memandangkan) Kita telah menampilkan calon dari pelbagai kalangan termasuk wanita dan bukan Islam walaupun jumlahnya 11 kerusi tetapi sudah cukup untuk memberi mesej pada penduduk Sarawak.


“Kita yakin daripada (11 kerusi) dua kerusi (kita akan menang) dan mungkin ada lagi tambahan yang lain, antaranya di kawasan yang melibatkan pertandingan bekas wakil rakyat DAP yang bertanding BEBAS melawan DAP,” katanya menjawab jumlah kerusi yang bakal dimenangi parti itu.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping