Isnin, Mei 02, 2016

Daripada bagi DAPigs dan PKR memerintah, baik bagi pada Beruk!!!
Tak payah kita nak berbicara panjang mengenai dua parti ni. Hakikatnya, masing - masing hanya sekadar mementingkan Politik Peribadi sendiri je. Bukannya diorang pentingkan rakyat.

Dek kerana ke-SOMBONG-an DAPig dan EGOISTIK PKR hanya akan membuatkan Negara ni semakin jahanam. Itu pun belum lagi diorang dapat memerintah Negara. Dah huru hara jadinya.

Sikap ego DAPigs dan PKR yang merasakan diri lebih kuat dan berpengaruh, bakal menyaksikan lebih banyak pertelingkahan di dalam Pakatan selepas ini. Itu pandangan beberapa orang Penganalisis Politik.

Penganalisis Politik dari UKM berkata, ketika ini perselisihan kedua - dua parti itu mengenai pembahagian kerusi pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak, memulakan episod 'ketidaksepakatan' gabungan berkenaan.
"Baru-baru ini kita lihat ulasan daripada PKR dan DAP yang rasa kecewa. Dua-dua pihak menyatakan kekecewaan mengapa ini berlaku. Ini saya lihat bahawa pakatan mereka ini dibina atas matlamat yang berbeza. Kalau BN mereka mewujudkan pakatan mereka untuk tujuan yang satu iaitu kemenangan BN.
"Orang Sarawak atau DAP Sarawak ini merasakan bahawa DAP mempunyai kuasa atau sokongan kuat berbanding PKR. Tapi sebaliknya PKR mengatakan mereka yang lebih kuat. Akhirnya tidak bersatu maka berlakulah peristiwa ini yang kita akan lihat pada 7 Mei ini," katanya kepada Antarapos ketika ditemui baru-baru ini.
PKR dan DAP membuat kejutan pada hari penamaan calon Isnin lalu, apabila enggan mengalah dengan meletakkan calon masing-masing selepas gagal mencapai kata sepakat berhubung pembahagian kerusi.

Sementara itu bagi seorang lagi penganalisis politik, Prof Madya Dr Salawati Mat Basir berpendapat, perjanjian yang dimeterai Pakatan Harapan pada Januari lalu yang turut menyentuh mengenai soal pembahagian kerusi, hanyalah sekadar di atas kertas tanpa dizahirkan secara realiti. 

Salawati merujuk kepada tujuh asas perjanjian yang ditandatangani DAP, PKR dan Parti Amanah Negara (PAN), yang mana gabungan itu sepakat untuk meletakkan hanya seorang calon di setiap kerusi bagi mengelakkan pertembungan sesama sendiri.

Apa yang jelas, DAPigs dan PKR ni memang Tak Layak nak jadi pemerintah, apatah lagi menjadi wakil kepada rakyat. Pokok pangkalnya, diorang hanya sekadar berpakat untuk mendapat kuasa bagi menjaga kepentingan Politik Peribadi sendiri!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. dap cuma berebut kerusi dgn pkr je tpi tak berebut dgn anak emasnya pan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping