Selasa, Mei 03, 2016

Memang tak perlu nak dinafikan lagi. Bendanya memang dah terang, jelas dan nyata. Itu hakikat yang perlu diterima oleh Si Wan Azizah ni. Tak payah la diorang cuba nak menidakkan kebenaran.

Apa yang jelas, incompetensi serta ketidak-mampuan Si Wan Azizah tu menjadi seorang pemimpin memang sudah terbukti. Dia GAGAL menjadi seorang Ketua yang boleh diharapkan.

Jadi, tak heran la sekiranya ada usaha dikalangan pemimpin PKR sendiri yang sedang mengatur gerakan strategi mahu menyingkirkan pengaruh Wan Azizah sebagai Presiden PKR.

Nak pulak Si Azmin yang pada ketika ini sedang 'Ghairah' nak jadi Bakal Perdana Menteri Malaysia. Makin bertambah banyak la modal kartel Si Azmin tu nak buat kerja nanti. Tapi, itu kita cerita kemudian.

Pokok pangkalnya sekarang, kredibiliti Wan Azizah tu sudah semakin tercalar apabila PKR didakwa GAGAL untuk menjadi orang tengah bagi menyelesaikan masalah yang dihadapi Pakatan.

Perkara itu cukup terang seperti mana yang dinyatakan oleh seetengah penganalisis Politik serta ianya juga dapat dilihat dengan jelas oleh rakyat yang turut memerhatikan keadaan semasa.

Kata salah seorang penganalisis Politik ni, situasi yang melanda Pakatan Haprak tu membuktikan bahawa PKR GAGAL memainkan peranan sebagai 'Orang Tengah' seperti yang digembar-gemburkan.
“Sepatutnya perkara ini disusun lebih awal, capai kata sepakat sebelum pencalonan lagi. Sekiranya ada konsensus di hujung terowong pun, itu lebih baik berbanding mereka meneruskan dengan meletakkan calon masing-masing di kawasan yang bertindih itu.
“Jika isu ini dapat diuruskan sebelum PRN, masyarakat akan dapat melihat keharmonian dalam Pakatan Harapan itu. Jadi, apabila sudah berlaku seperti ini, mereka (pembangkang) perlu mengambil iktibar kerana masyarakat di Semenanjung pun memerhati perkara ini,” katanya kepada Sinar Online.
Dalam erti kata mudahnya, kalau benda seperti itu pun PKR tak mampu nak buat, mencari jalan penyelesaian untuk menghadapi kemelut didalam Pakatan, bagaimana mungkin diorang mampu nak jadi Kerajaan dan memerintah Negara kelak? Memang jahanam la jawabnya!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Haji Hadi dah bgtau, wazizah tak layak jadi mp pun, Itulah kebenarannya yg hendak dinafikan pan parti rahmatan lilkafiriin.

    BalasPadam
  2. betoi betoi.....kak wan x dak karisme pmimpin.

    BalasPadam
  3. Bele anak2 dan cucu lebih baik...ajar mereka prinsip2 Islam sebenarnya..jangan suka MEMFITNAH ORANG...neraka padahnya
    .terutama anal janda dia tu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping