Selasa, Mei 03, 2016

Heh! Nampak gayanya, desas desus yang mengatakan Si Azmin ni Bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia semakin hangat diperkatakan dikalangan rakyat. Terutama dikedai - kedai kopi tepi jalan.

Rata - rata mereka mendakwa, pada ketika ini wujud gerakan subversif yang sedang diatur oleh Kartel Azmin bagi menyingkirkan Wan Azizah selaku Presiden bagi merealisasikan impian tersebut.

Khabar mengatakan Si Azmin ni nak jadi Perdana Menteri mula timbul apabila melihat hubungan Menteri Besar Selangor tu semakin rapat dengan Mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir.

Maka semakin hangat Politik dalam PKR mula menjadi kucar kacir disebabkan perkara tersebut sehinggakan ada yang melihat Si Azmin tu menjadi semakin Ego sejak akhir - akhir ini.

Tak kurang juga ada yang berpendapat, tindakan Azmin memberikan watikah pencalonan kepada wakil PKR di Sarawak juga merupakan salah satu taktik yang diatur bagi memenuhi tujuan tersebut.

Kata mereka, tindakan yang dilakukan oleh Si Azmin tu adalah disengajakan supaya semua orang dapat melihat ketidak-mampuan Wan Azizah dalam menyelesaikan pertindihan yang berlaku.

Secara tidak lansung, ianya sedikit sebanyak akan mencalarkan kredibiliti Wan Azizah sebagai Presiden PKR dan seterusnya memberikan laluan kepada Azmin untuk menjawat jawatan tersebut.

Bahkan, keengganan Azmin mengiktiraf kewujudan Pakatan Haprak tu di Selangor juga merupakan indikator yang cukup jelas mengenai situasi tersebut. Pun ianya dilakukan dengan sengaja.

Keadaan itu membuktikan bahawa Si Azmin ni semakin 'Ghairah' nak menjadi Perdana Menteri. Tapi, dia mesti singkirkan dulu pengaruh Wan Azizah dari dalam parti PKR tu sendiri.

Perkara itu perlu dilakukan sekiranya Si Azmin tu mahu merealisasikan cita - cita besarnya. Hanya dengan menjadi Presiden PKR sahaja yang boleh melayakkan dia menduduki kerusi PM.

Menyedari keadaan semasa, mungkin sebab tu kroni - kroni Wan Azizah sekarang ni tengah berkempen nak 'Sapu' Si Azmin dari dalam parti dengan pendedahan - pendedahan yang dilakukan.

Cuma persoalannya pada ketika ini, adakah usaha kroni Wan Azizah nak "BERSIHKAN" Si Azmin tu akan berjaya? Atau, mampukah kartel Azmin 'MEMBUNGKUS' Wan Azizah terlebih dahulu dan seterusnya merampas kerusi Presiden? Sama - sama kita tunggu!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. taik berangan nak jadi pm...kihkihkih

    BalasPadam
  2. Ini baru PITNAH atau speko!!!!
    Belom PRU14 dah sibuk bincang SIAPA BAKAL PM.
    Aku tak kisah SIAPA, asal bukan NAJIB.
    Kalau Azmin pubn takpa, sekurang-kurangnya, dia OK.
    Air percoma, cukai pintyu percoma untuk rumah murah
    dan ada lagi bas free di tempat-tempat stratejik
    yang sibuk untuk nolong orang berpendapatan rendah.
    Duit pun dia tak joli.
    Takat simpan untuk dapatkan faedah bagi tujuan
    membantu rakyat marhaen berpendapatan rendah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cik Minah tonggek..bagi saje punggong tonggek ko kat Min tu..

      Padam
  3. dia boleh jadi PM di negeri mat jenin sebelah negeri pak kaduk...

    BalasPadam
  4. Jangan terlalu awal mencemuh, ye.
    Tengok Donald Trump, siapa sangka dia sekarang
    tengah leading padahal dulu dia underdog berbanding
    calon-calon lain . Never underate your OPPONENT.
    Ramai atau sedikit yang datang mendengar kempen, bukan
    kayu ukur untuk menentukan kalah atau menang seseorang calon.
    Sekarang musim panas, tambah orang dah boring.
    Tapi jauh di sudut hati sudah buat keputusan.
    Tiada siapa boleh mengubahnya.

    BalasPadam
  5. Nauzubillah barang dijauhkan khuatir nanti jadi negara LGBT..... parah....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping