Rabu, Mei 04, 2016

Wah!!! Senang banyak la Si Guan Eng tu nampak gayanya. Lepas ni boleh la dia goyang kaki sambil menikmati aroma kopi Stabak sebab tiada siasatan susulan yang dibuat oleh pihak berkuasa.

Jika sebelum ini, ramai yang mempertikaikan kelemabapan tindakan dari pihak SPRM berhubung isu pembelian rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' yang dibeli oleh Si Guan Eng tu.

Sehingga ke hari ini, masih belum ada sebarang petunjuk yang menunjukkan pihak SPRM mengambil tindakan yang sewajarnya berhubung isu tersebut. Malah Si Guan Eng tu pun belum dipanggil.

Berbeza dengan beberapa kes lain yang melibatkan kakitangan Kerajaan dimana pihak SPRM dikatakan cukup pantas mengambil tindakan dan membuat pendakwaan terhadap mereka.

Begitu juga dalam kes berkaitan dengan Dr. Khir Toyo sebelum ini. Pun pihak SPRM membuat kerja dengan cukup pantas sehingga isu itu menjadi bualan hangat dikalangan rakyat.

Tapi yang herannya, kenapa dalam kes yang ada kaitan dengan Si Guan Eng ni, pihak SPRM dilihat terlalu 'Lembab' ambik tindakan sehingga dilihat seolah - olah cuba melengah - lengahkannya?

Tak cukup setakat itu sahaja. Pihak berkuasa juga hari ini membuat pengumuman yang boleh dianggap drastik apabila mereka mengklasifikasikan laporan SD Miss Phang sebagai 'Tiada Tindakan Susulan'.

Kenapa pulak tiada tindakan susulan sedangkan banyak laporan Polis sudah pun dibuat terhadap Akuan Bersumpah tersebut? Apa justifikasi pihak berkuasa menggugurkan laporan tu?

Adakah pihak berkuasa di Malaysia ni dah mula "Kowtow" bila berhadapan dengan puak DAPigs sehingga nak ambik tindakan pun diorang takut sehingga timbul curiga dikalangan rakyat?

Persoalannya sekarang ialah mengenai Integriti pihak berkuasa itu sendiri. Kalau begini caranya diorang buat kerja, main ikut 'Pilih Bulu', jangan marah la kalau rakyat mula pandang negatif terhadap mereka dimasa akan datang!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. SPRM ambil tindakan...puak dap akan picit batu pelir diorang. mungkin ada rahsia dalam tangan puak dap ni. itu buat kerja macam kura2.
    khir toyo tak kawtim diorang. itu sebab laju buat kerja. mampos la macam ni. duit, betina jadi matlamat.

    BalasPadam
  2. Malaysia menuju kehancuran yg dilakukan oleh org2 melayu sendiri...yg pasti sedikit hari lagi sejarah melaka thn 1511 akan berulang....kenape?tak picaye???kata lim kit malam...ehh siang..huhuu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping