Khamis, Jun 09, 2016

Heh! Heran jugak. Takkan baru sekarang Si Apek Kit Siang ni sedar yang PAS tu parti berfikiran sempit sedangkan sewaktu parti itu bersama dengan Pakatan, takde pulak dia dakwa sedemikian.

Dalam satu ceramah yang diadakan semalam, Si Apek Kit Siang tu kata, PAS bukan lagi sebuah parti yang terbuka dan menjadi sempit pemikiran sejak dipimpin oleh Hadi Awang sebagai Presiden.

Punahsihat DAPigs tu juga turut mendakwa, PAS sekarang telah kehilangan sikap terbuka seperti yang pernah ditonjolkan oleh bekas pemimpinnya yang terdahulu sejak dua dekad yang lalu.
“Saya tidak lagi dapat mengenali fikiran terbuka PAS Datuk Seri Nik Abdul Aziz Nik Mat yang merupakan Menteri Besar Kelantan selama 23 tahun atau Presiden PAS, Fadzil Nor dan Yusuf Rawa selama dua dekad sebelum Abdul Hadi.
“Pemimpin PAS menyarung pakaian pahlawan Melayu pada muktamar PAS baru-baru ini. Abdul Hadi mempunyai keris yang lebih panjang berbanding keris pendek Pemuda UMNO sewaktu muktamar PAS,” dakwanya dalam satu kenyataan media hari ini.
Yang menjadi herannya, sewaktu PAS menjalinkan tahaluf Siyasi dengan DAPigs sebelum ini, takde pulak Si Apek Kit Siang tu memberikan label sedemikian kepada PAS secara terbuka.

Walhal pada ketika itu, PAS tetap diterajui oleh Hadi Awang selaku Presiden parti. Jadi, apa yang membezakan PAS pada waktu mereka bersama Pakatan dengan PAS yang wujud sekarang ni?

Takkan dengan keberadaan Allahyarham Nik Aziz je PAS dianggap sebuah parti yang terbuka sedangkan sebelum ni pun, Allahyarham sering juga melabelkan DAPigs sebagai parti Anti Islam.

Malah pada ketika zaman Allahyarham Fadhil Noor dan Allahyarham Yusof Rawa pun, PAS tak pernah menjalinkan kerjasama Politik dengan DAPigs atas alasan parti itu menolak hukum Islam.

Jadi, kenapa pulak tiba - tiba sekarang Si Apek Kit Siang ni meroyan macam orang hilang akal dan menyeerang Hadi Awang dengan mendakwa PAS sebagai sebuah yang berfikiran sempit?

Nampak sangat yang Si Apek Kit Siang dan DAPigs pada ketika ini sudah ketandusan idea untuk menyerang PAS sehingga terpaksa ikut rentak Rafizi PKR dengan menjual nama pemimpin PAS yang terdahulu demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. Wa, apek tua ni dah tekencing dalam seluar takut tengok orang Pas dah pegang keris! Mungkin itu mereka beriya2 halang Rang Undang Persendirian yg dikemukakan Hj Hadi yg mahu memeperkasakan kuasa mahkamah syariah, takut kalau lanch*.* dia kena potong macam orang islam. Yang menghairan pula kenapa melayu2 BARUA2 Dap dalam PAN pun sama mengelupor?

    BalasPadam
  2. Wahai Semut Hitam, minta Tuan Semut Komen pasal ni. Kasih Tuah kepada khadam sapa yg tauuuuu.

    “DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

    http://www.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

    “DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”
    June 9, 2016 Berita Utama #2, Utama 0

    calon pan dap sungai besar
    BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

    Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

    Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

    Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

    Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dilihat sebagai objek DAP menggantikan PAS sebelum ini.

    “Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

    Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

    “Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

    “Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

    BalasPadam
  3. Habisla nik aziz tak dapet masuk surga kena datang balik kat dunia. Happy birdays to u happy birday to ufo happy birday to..... puussssss tt.padam

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping