Jumaat, Julai 01, 2016

Wan Azizah kata, dia mempertahankan institusi SPRM...
Tapi kena bila Guan Eng kena tahan, dia meroyan macam orang hilang akal!!!
Haduh!!! Kesian betul tengok nasib malang yang menimpa Wan Azizah ni. Dah la dia kekurangan kasih sayang dari suami yang tengah meringkuk dalam penjara kerana tuduhan Meliwat.

Sekarang dia meroyan tak tentu arah pulak bila Si Lim Guan Eng tu ditahan oleh pihak SPRM dan dituduh di mahkamah kerana terlibat dengan kes rasuah melibatkan pembelian rumah banglow.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Wan Azizah hari ini, dia mempersoalkan kenapa hanya pemimpin pembangkang je yang selalu dikenakan tindakan serta didakwa di mahkamah?
“Guan Eng sebelum ini telah memberi kerjasama sepenuhnya kepada pihak SPRM dan tindakan penahanan sedemikian adalah tidak wajar.
“Penangkapan dan pendakwaan Guan Eng mengukuhkan persepsi rakyat bahawa wujud satu usaha sistematik dan terancang untuk menakut-nakutkan dan mengganggu pimpinan politik tertinggi pembangkang sebelum tibanya Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14),” katanya menerusi satu kenyataan kepada media.
Heh! Kan nampak sangat yang Si Wan Azizah ni sedang mengalami penyakit 'Lupa Ingatan' yang cukup kritikal sehingga dia terlupa, bukan Si Guan Eng tu je yang ditahan oleh pihak SPRM.

Si Wan Azizah tu lupa ke, Bekas Menteri Besar Selangor, Dr. Khir Toyo pernah dihadapkan ke mahkamah diatas tuduhan yang hampir serupa dengan kes yang dihadapi oleh Lim Guan Eng?

Bahkan, Bekas Menteri Besar Selangor itu juga telah menjalani hukuman penjara kerana disabitkan dengan kesalahan. Tidakkah itu membuktikan bahawa bukan Si Guan Eng ni je yang kena?

Tu belum kita cerita lagi pasal kes - kes lain yang membabitkan kakitangan kerajaan, kakitangan swasta, anggota keselamatan dan lain - lain kes yang melibatkan rasuah di Malaysia ni.

Pun Si Wan Azizah tu masih lagi nak mempertikaikan mengenai penahanan yang dibuat oleh SPRM dan mengaitkannya dengan isu 'Penahanan Politik' jugak ke? Singkat betul pemikiran.

Pokok pangkalnya, Si Guan Eng tu ditahan sebab dia melakukan kesalahan yang menyalahi institusi undang - undang di Malaysia. Siapa pun yang buat salah pasti akan dikenakan tindakan.

Lagi pun, bukannya Si Guan Eng tu tak tau, pembelian rumah tu ada kaitan dengan konflik kepentingan memandangkan dia seorang Ketua Menteri. Tapi yang dia buat juga sapa suruh? Kot ye pun Wan Azizah nak pertahankan Si Guan Eng tu, jangan sampai memalukan diri sendiri!!!
Categories: ,

10 ulasan:

  1. Dia bimbang disatukan dalam 1 cell dgn Bang Non.. berpandangan jauh tu..

    BalasPadam
  2. Jangan terkejut kalau lowyar2 Guan Eng akan guna taktik si peliwat tua. Kalau dah berak kat jalan ngaku jer lah...

    BalasPadam
  3. Tengok la nanti lowyar2 LGE akan guna tektik "melambat2kan" proses perbicaraan macam bang Nuar dulu sampai bertahun2. Biasa la akan kedengaran ayat lazim pembangkang....konspirasi politik.

    BalasPadam
  4. Untungla jd pembangkang klu buat salah apa saja pun xkisah sbb nanti klu lena tahan pasti pihak yg menahan kena hentam. Mungkin mengambil sikap rakan politik pembangkang mcm inilah yg buatkan merka yg dalam saf pembangkang lg galak utk melakukan kesalahan spt lge kerana tahu sahabat pembamgkang lain tak akan percaya jika beliau lakukan kesalahan malah akan dipertahankan lg.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu je yg untungnya ,tapi PRK kalah juga tandanya rakyat tak percaya bohongan mereka.Mereka hanya syok sendiri.

      Padam
  5. Pembangkang ni suka membela gengnya yg melakukan keslahan, justeru sampai bila mereka ni nak berlaku adil kepada mangsa/rakyat? Bila mereka ni nak ikut undang2 yg mereka sendiri buat di parlimen?

    BalasPadam
  6. Aku ucapkan supaya LGE banyak bersabar. Anggaplah penangkapan kerana tuduhan rasuah tu satu daripada cabaran politikal. Mengaku aje lah supaya hukuman dapat dipendekkan. Sebelum perbicaraan, kau jangan lupa lawat Bang Non, utk membiasakan diri dan juga minum kopi bersama mahathir di mana-mana. Nanti kalau dah masuk, kau takkan kekok. Hal pentadbiran DAP, kau serahkan je kepada bapa kau dan mahathir supaya pembangkang lebih kuat. Jangan serah kepada Mat Sabun....hancur nanti!Aku percaya DAP boleh menang dalam jangka masa 1000 tahun lagi kalau BN tak wujud atau dunia tak kiamat! Bersabar lah k??? Tok Kong takkan menghampakan permintaan mu. Dia faham kehendak seorang RASIS! Oh ya... aku terlupa...Hari Raya nanti, kau datanglah ke rumah aku, aku bagi minum kopi free. Hanya bawa bapa mu, azmin, sophia dan mahathir je. Kalau ada yang lain nak ikut aku charge RM50 satu kepala, tak ada masalah!

    BalasPadam
  7. kes 2.6 billion Najib? Sila ulas sket, teringin nak dengar...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima hadiah politik salah .....bukan.

      Padam
  8. 2.6 bilion dia dah spent bagi BRIM..ko ambik BRIM tak..jgn ckp byk..BRIM ko sapu now ko pura2 tanya..munafik..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping