Ahad, Jun 26, 2016

Ibarat seperti kata orang tua - tua, Pekung yang dah busuk kalau kita cuba nak sembunyikan dengan daun apa pun dah tak berguna. Akhirnya nanti, bau busuk tu orang akan dapat hidu juga.

Begitu la perumpamaan yang dapat kita berikan kepada hasrat puak Pakatan Haprak ni nak sembunyikan kegiatan Haramjadah mereka dari pengetahuan rakyat. Nak pulak bagi puak DAPigs.

Peel dan perangai Haramjadah ni lebih kurang sama je dengan PKR dimana mereka nak rakyat menganggap mereka 'Maksum' dan 'Suci' dari melakukan perkara - perkara yang dituduh selama hari ini.

Walhal, diorang pun apa kurangnya? Setakat jadi 'Paku Dulang Paku Serpih' apa faedahnya? Adakah itu dapat menidakkan mereka dari dosa yang dilemparkan terhadap Barisan Nasional?

Jika sebelum ini, pendedahan demi pendedahan dibuat mengenai salah guna kuasa yang melibatkan pemimpin dikalangan puak Pakatan Haprak tu. Termasuk DAPigs dan juga PKR secara terbuka.

Namun semua pendedahan itu dinafikan oleh mereka yang terlibat dengan harapan rakyat akan dapat menerimanya bulat - bulat disamping mereka menghentam pihak Barisan Nasional.

Tapi malangnya, penafian yang dilakukan itu tidak membuahkan sebarang hasil apabila bukti didedahkan kepada pengetahuan rakyat secara umum. Sebagai contoh, skandal yang melibatkan Si Guan Eng ni.

Dulu masa orang sibuk mempertikaikan hubungan perniagaan diantara isteri dia dengan pemilik banglow mewah 'Terlajak Murah', mati - matian Si Guan Eng cuba menafikan perkara tersebut.

Sebaliknya dia membuat dakwaan dengan memberikan alasan kononnya semua itu hanya sekadar fitnah yang sengaja direka - reka oleh musuh Politik terhadap keluarganya semata - mata.

Malangnya, penafian Si Guan Eng tu dapat dipatahkan dengan bukti yang didedahkan seperti dibawah dimana isteri tu ada hubungkait perniagaan dengan pemilik rumah banglow tersebut.
Walaupun pendedahan itu tidak menunjukkan hubungkait diantara mereka secara lansung, namun menggunakan proksi juga boleh dianggap sebagai salah satu penyelewengan kuasa. Jadi, tak payah la Si Guan Eng tu nak kata ianya hanya sekadar dakwaan semata - mata!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Assalam Bro,memang betul kalau pekung dah busuk tak boleh nak tutup.Sama seperti 1MDB akhirnya akan terbongkarlah segala penipuan yang cuba disorokkan oleh Najib......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hoi lahanat..ko ambik BRIM tak..munafik..dulu depa kata depa bersih xde rasuah..now lebih teruk..concept paper saje rm 302 juta..komen le..kenape bisu..mentality taraf longkang

      Padam
    2. Lapuran PAC memang dah terbongkar semua bahawa, PM tak terlibat dlm apa2 penyelewengan atau salah guna kuasa, ertinya, yang betul-betul terbongkar ialah fitnah pembangkang, itu jelas,

      Padam
    3. Memang semua sudah terbongkar. PAC mengesahkan PM tidak terlibat dalam salah guna kuasa atau penyelewengan dalam kes 1MDB. Yang terbongkar ialah fitnah dan reka-cipta pembangkang,

      Padam
  2. dap dgn bn pun sama da....



    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping