Ahad, Julai 31, 2016

Heh! Nampak gayanya tembelang PKR yang sebelum ini menolak cadangan untuk membubarkan DUN dan mengadakan Pilihan Raya mengejut semakin terserlah kepada umum.

Jika sebelum ini, spekulasi dikalangan pemerhati Politik mendakwa tindakan PKR itu adalah kerana DAPigs enggan menyerah tampuk pemerintahan Rejim Pulau Pinang kepada mereka.

Perkara itu dapat dilihat apabila Bekas Ahli Parlimen yang juga merupakan Aktivis PKR mendesak agar Si Guan Eng tu mengambil cuti untuk menghadapi kes pendakwaannya dimahkamah.

Dan ianya semakin tampak jelas apabila Si Guan ENg tu membuat kenyataannya hari ini dengan mengumumkan nama Pengerusi DAPigs Pulau Pinang sebagai 'Bakal Penggantinya' kelak.
"Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata apa-apa yang bakal terjadi ke atas dirinya, Pengerusi DAP Pulau Pinang, YB Chow Kon Yeow merupakan calon terbaik bagi menggantikkannya," lapor AIDCNews
Secara tidak lansung, pengumuman yang dibuat oleh Si Guan Eng itu membuktikan bahawa DAPigs enggan menyerahkan tampuk pemerintahan Rejim Pulau Pinang yang dikuasainya kepada PKR.

Dalam erti kata mudahnya, DAPigs tetap mahu menguasai pemerintahan di Pulau Pinang dan menyelamatkan bontot Si Guan Eng tu dalam masa yang sama. Mungkin sebab itu PKR menolak cadangan yang dibuat sebelum ini dengan alasan 'Tidak Yakin' terhadap rakan sekutunya itu!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Habis la guan eng mattaair sudah kuasai pas peneng

    BalasPadam
  2. Dap akan hadapi lebih bnyk masalah slps rakyat sedar siapa mereka sebenarnya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping