Rabu, Ogos 10, 2016

Apa ke BONGOK sangat DAPigs ni. Dah bertahun - tahun dalam Politik pun diorang masih menggunakan Logik Kepala Lutut jugak ke? Bodoh apa yang nak ditonjolkan oleh DAPigs ni sebenarnya?

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, DAPigs menyelar tindakan PAS yang enggan memberikan sokongan kepada calon Speaker DUN Perak yang mewakili Pakatan Haprak.

Realitinya, jika kita lihat dari satu sudut, DAPigs sendiri tidak mengiktiraf PAS sebagai komponen dalam Pakatan Haprak tu. Jadi kenapa diorang masih lagi nak mengharapkan PAS?

Tidakkah itu membuktikan bahawa 'Keangkuhan' DAPigs selama hari ini hanya sekadar RETORIK semata - mata apabila mereka mendabik dada mendakwa mereka lebih baik tanpa PAS?

Wakil DAPigs Perak dalam kenyataan tersebut turut menyatakan bahawa tindakan PAS itu memperlihatkan wajah sebenar pendirian Politik PAS yang didakwa cenderung menyokong Barisan Nasional.
“Walaupun pada hari ini PAS tidak berada di dalam Pakatan Harapan, tetapi sekurang-kurangnya pada namanya ia suatu parti pembangkang.
“Akan tetapi, PAS telah memilih suatu pendirian berkecuali yang pada hakikatnya membantu calon BN untuk memenangi pemilihan speaker dewan negeri Perak dengan lebih mudah,” katanya kepada Malaysiakini.
Dalam erti kata lainnya, kenyataan dari wakil DAPigs itu membuktikan bahawa parti itu sendiri tidak mempunyai pendirian yang jelas mengenai kedudukan PAS dikalangan pembangkang.

Ianya memperlihatkan seolah - olah DAPigs masih lagi bermain 'Tarik Tali' dengan PAS yang selama ini menjadi bahan kutukan dan turut dilabelkan sebagai 'Musuh Nombor Satu DAPigs'.

Namun hakikatnya, jika komponen dikalangan pembangkang tu bersatu dengan PAS sekali pun, adalah mustahil bagi mereka untuk mendapatkan undi majoriti dalam sidang DUN tersebut.

Tapi, dek kerana DAPigs ni sengaja nak menunding jari dan mencemar maruah PAS yang dituduh bersekongkol dengan Barisan Nasional, maka mereka mudah menyalahkan PAS dalam isu tersebut supaya rakyat bertambah benci kepada parti itu sendiri!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. hebatnya blog neh, sana babi situ anjing. ni tentu ikut ajaran yahadi

    BalasPadam
  2. itulah orang tua-tua dulu dah kata.., orang bodoh tak dapat kita kenal kerana tak tertuli kat dahi atau kepala mereka perkataan "bodoh" atau "bangang" atau "tengin" (bahasa perak)... dah depa membuang kawan dan mengganggap diri depa hebat sangat tup tup minta pula sokongan balik... itu lah pakar-pakar kesihatan dah bagi nasihat jangan makan daging babi (oops.. khinzir) banyak kesan sampingan... kan dah !! selama ni orang ramai tengok dapigs juara dalam berpolitik rupa-rupanya terdedah kebangangan /kebodohan/ keteginan bangsa ni.. maka semakin jelaslah akan kelemahan puak-puak ni... heh heh heh ... wa ingat lu olang manyak pandai politik punya olang... lupe-lupenya lu olang yang paling bodoh antara semua olang yang paling bodoh... haiya hamlau, cilakak, cibai lancau punya olang

    BalasPadam
  3. Dah meroyan sakan Dap ni..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping