Ahad, Ogos 07, 2016

Heh! Nampak gayanya memang dah tak dapat nak dielakkan. Dan ianya seolah - olah diakui oleh kepimpinan DAPigs tu sendiri secara tak lansung apabila diorang buat keputusan dibawah.

Walaupun ada yang cuba nak menafikannya kerana terpaksa dan takut nama tak naik jadi calon dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang, hakikatnya mereka perlu hadapi juga kelak.

Apa yang pasti, dua kes pendakwaan rasuah yang melibatkan Si Guan Eng tu adalah perkara yang pasti berlaku walau DAPigs mengadakan SERIBU KALI Pilihan Raya mengejut sekali pun.

Mungkin tersedar dari hakikat itu yang membuatkan kepimpinan DAPigs ni mula membincangkan mengenai soal kedudukan dan jawatan Si Guan Eng dalam Rejim Pulau Pinang.

Pengerusi DAPigs Pulau Pinang mengakui memang ada perbincangan di kalangan "Inner Circle" DAPigs siapa bakal menggantikan Ketua Menteri Pulau Pinang selepas Guan Eng dihukum.
“Di atas premis Guan Eng didapati bersalah, seseorang yang bersedia untuk mengambil alih (jawatan Ketua Menteri) dan berdepan dengan cabaran sama ada boleh menang pilihan raya tanpa Guan Eng untuk mentadbir kerajaan negeri.
“Ini adalah cabaran terbesar kepada penganti Guan Eng, kalau bukan saya (yang menggantikan Guan Eng), ada orang lain lagi pun menghadapi cabaran yang sama,”kata Chow ketika diwawancara.
Dari satu sudut, kalau kita baca kenyataan tersebut, nampak sangat yang DAPigs ni masih lagi menganggap Si Guan Eng tu seperti Tokong. Kalau takde dia, DAPigs tak yakin boleh menang.

Namun mereka terpaksa juga menghadapi cabaran tersebut disebabkan kebodohan Si Guan Eng yang menjebakkan dirinya sendiri dalam skandal pembelian rumah banglow "Terlajak Murah" tu sebelum ini.

Sepatutnya, DAPigs perlu bersiap sedia sejak dari sekarang. Kalau betul diorang nak mencari pengganti yang sesuai, elok diorang suruh Si Guan Eng tu bercuti dan berikan laluan kepada orang baru supaya dia tak kekok ambik alih kuasa dari Si Guan Eng tu kelak!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Minta tolong sama Pan kempen la...

    BalasPadam
  2. Mat Sabu Eng jadi KM Penang yg baru.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping