Khamis, Ogos 25, 2016

Paling tidak, puak Pakatan Haprak yang terdiri dari kalangan para penyokong parti Ternakan DAPigs tu akan mendakwa penganalisis Politik ni sebagai seorang 'Pemakan Dedak'.

Nak pulak apabila penganalisis Politik ni membuat dakwaan dan mendedahkan bahawa parti itu masih belum layak untuk menjadi parti utama dalam arus Politik di Malaysia pada ketika ini.

Dia menganggap masih terlalu awal bagi pemimpin parti itu untuk menyifatkan parti pimpinan mereka sudah matang dan bersedia menjadi parti utama dalam arena politik negara.

Sebaliknya, kata penganalisis Politik itu, parti Ternakan DAPigs tu hanya mampu bertahan sehingga kini kerana sokongan yang diperolehi dari rakan sekutunya dalam Pakatan Haprak tu sahaja.
"Untuk kita katakan bahawa Amanah sudah mampu berdiri dan menjadi sebagai pencabar dalam pilihan raya akan datang, saya boleh katakan masih terlalu awal untuk memberikan satu keputusan sedemikian.
"Amanah masih memerlukan masa terutamanya untuk membina strategi bagaimana untuk menarik lebih banyak penyokong kerana kita juga lihat mereka masih mengharapkan kekuatan sokongan komponen lain seperti DAP dan PKR," katanya ketika dihubungi Antarapos.
Mengulas lanjut, penganalisis itu juga turut menjelaskan bahawa kekuatan parti yang dipimpin oleh Mat Sabu tu masih belum teruji sepenuhnya biarpun sudah setahun bertapak di negara ini.

Malah, sebagai salah satu komponen dalam Pakatan Haprak tu hari ini, parti hasil serpihan PAS itu juga katanya masih belum mampu untuk berdiri sendirian tanpa bantuan DAPigs dan PKR.
"Saya melihat bahawa kita tidak boleh katakan bahawa Amanah mempunyai kekuatan sendiri kerana ia belum diuji. Kalau kita lihat antara ujian pertama yang dilalui oleh Amanah ialah meletakkan calon dalam Pilihan Raya Kecil baru-baru ini di Kuala Kangsar dan Sungai Besar. 
"Ini menunjukkan bahawa kekalahan mereka disebabkan jentera dan kekuatan yang masih belum teruji. Sebab itu kita dapati mereka gagal untuk mendapatkan jumlah undi yang banyak.
Meskipun PAN mendapat sokongan kuat DAPigs dan PKR, GAGAL memenangi apa jua kerusi pada Pilihan Raya Negeri Sarawak dan Pilihan Raya Kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

Bukan itu sahaja, penganalisis itu juga membuat kesimpulan bahawa parti Ternakan DAPigs itu tidak mampu menggerunkan pencabarnya dalam pilihan Raya Umum yang akan datang. Jadi, ada baiknya parti itu dibubarkan sahaja dari mengabihkan masa orang lain!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. SENGOTI TU,KAWE SETUJU BANGGAT.

    BalasPadam
  2. Bubar je la. Ada pun setakat jdi tukang angguk Dap je. Baik la join Dap terus.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping