Selasa, Ogos 02, 2016

PKR cuba mengelak untuk menjawab soalan media berhubung dakwaan Lim Guan Eng yang mendedahkan parti itu meminta dua kerusi daripada DAPigs untuk melansungkan pilihan raya mengejut negeri itu.

Walaubagaimana pun, permintaan parti itu telah ditolak sehingga membuatkan DAPigs terpaksa melupakan hasrat tersebut. Pendedahan yang sama juga dibuat melalui laman portal Merosakkini.

Sumber dalaman PKR mendedahkan kepada laman portal tersebut, kepimpinan PKR turut mendesak supaya DAPigs merehatkan PAN dari bertanding dalam Pilihan Raya mengejut itu.

Namun, reaksi Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail ketika ditemui di lobi DUN Selangor hari ini tidak menafikan atau mengiyakan pendedahan yang dibuat oleh Si Guan Eng semalam.
"Apa (yang PKR) minta?. Sebenarnya (isu pilihan raya mengejut) benda ini sudah selesai. Kami akan teruskan sahaja seperti biasa. Saya faham apa yang telah Ketua Menteri (Guan Eng) lakukan dan buat keputusan sedemikian untuk kebaikan rakyat Pulau Pinang. 
"Perhubungan dalam Pakatan Harapan jadi saya hargai (langkah pembatalan PRN) dan kami akan lihat di masa akan datang, yang penting masalah ini sudah selesai," katanya kepada media di lobi DUN Selangor hari ini.
Semalam Guan Eng dilaporkan media tempatan berkata PKR Pulau Pinang mencadang agar DAPigs melepaskan 'satu atau dua' kerusi kepada parti itu sekiranya mahu Pilihan Raya mengejut diadakan.

Permintaan itu mungkin reaksi kepada kebimbangan Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar sebelum ini, bahawa pembangkang berisiko kehilangan kerusi jika pilihan raya negeri diadakan di Pulau Pinang.

Walaubagaimana pun, DAPigs enggan memenuhi tuntutan PKR dan memikirkan ia hanya akan merugikan mereka dimasa akan datang. Maka sebab itu DAPigs mengambil keputusan untuk tidak meneruskan rancangan bagi mengadakan Pilihan Raya tersebut!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping