Khamis, September 29, 2016

Heh! Ingatkan Si Nurul Izzah tu je yang terkencing dalam kain akibat cadangan persempadanan semula yang dibuat oleh SPR sebelum ini. Rupanya, Si Khalid Samad ni pun sama je.

Tapi kalau nak dibandingkan dengan Si Nurul Izzah, Si Khalid Samad ni lagi buruk perangainya. Si Nurul Izzah tu setakat menyalahkan Barisan Nasional je sebagai pihak bertanggungjawab.

Berbeza dengan Si Khalid Samad ni. Dia pantang sikit, semua benda dia salahkan PAS. Asal ada je benda yang tak kena dengan kehendak dan kemahuan dia, sudah pasti dia akan salahkan PAS.

Waima PAS takde kaitan pun dengan isu yang dibangkitkan. Tapi Si Khalid Samad tu tetap jugak nak menyalahkan bekas parti yang pernah mengangkat nama dia dalam Politik suatu ketika dulu.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, Si Khalid Samad tu mendakwa kononnya persempadanan semula yang cadangkan oleh SPR sebelum ini akan menyebabkan Pakatan hilang kuasa di Selangor.

Si Khalid Samad tu juga sempat memberikan tiga senario yang berbeza sekiranya PAS masih enggan menerima kerjasama dengan Pakatan Haprak bagi menghadapi Barisan Nasional kelak.
"Sekiranya persempadanan baru ini diluluskan dan Pas mengelak daripada berlaku pertandingan tiga penjuru, masih ada harapan untuk Selangor diselamatkan dari BN.

"Juga jika persempadanan semula ditolak, dan Pas masih mahukan pertandingan tiga penjuru, masih ada harapan untuk kekalkan Selangor di bawah Pakatan Harapan.


"Sekiranya persempadanan semula dikuatkuasakan dan Pas bertanding secara tiga penjuru, maka harapan untuk selamatkan Selangor daripada BN hampir tiada," katanya.
Tapi mungkin Si Khalid Samad tu terlupa bahawa kenyataan yang dia buat tu secara tidak lansung memperlihatkan ketidak-yakinan dia sendiri terhadap jentera parti PAN yang dipimpinnya.

Sekiranya Si Khalid Samad tu yakin dengan kemampuan PAN, sudah pasti dia takkan meroyan tak tentu arah dan menyalahkan PAS tanpa sebarang bukti yang kukuh sedemikian rupa.

Seperti mana yang pernah dijelaskan sebelum ini, jika sesebuah parti tu yakin dengan kemampuan jentera mereka, buat la persempadanan semula macam mana sekali pun. Kalau rakyat tetap sokong parti diorang, letak kat ceruk kain Si Nurul Izzah tu pun diorang boleh menang!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Artikel anda sangat menarik, sangat memberikan informasi penting
    saya sangat menunggu artikel anda yang selanjutnya

    togel singapura

    BalasPadam
  2. Takut kalah mcm tu la...meroyan sana sini.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping