Sabtu, September 17, 2016

Coretan dari sahabat blogger, The Devoured Savior ini membuktikan betapa BIADAP dan KURANG AJARnya pemimpin - pemimpin dikalangan puak DAPigs tu terhadap seorang Ulama.

Jeff Oii, Ahli Parlimen Jelutong sebenarnya sengaja memancing kemarahan dan sentimen. Jeff Oii sangat tahu, kenyataannya di Twitter akan mengundang kemarahan tetapi dia sudah bersedia untuk memberikan jawapan balas dan kemudian membodoh-bodohkan sesiapa sahaja yang marah dengan kenyataan biadapnya itu.

FMT dan Malaysiakini menjadi medan kaum yang sangat memusuhi mana-mana tokoh yang dilihat mampu dan cuba menyatukan orang Islam dan Melayu-Bumiputera di negara ini sebagai musuh.

Sebarang berita kematian tokoh-tokoh tersebut akan disambut dengan caci maki dan cerca hina yang tidak mungkin sanggup dilakukan oleh manusia normal yang waras fikirannya.

Dan barangkali kerana enggan menjadi sasaran kemarahan, Malaysiakini akhirnya menutup ruang komen yang digunakan sepenuhnya oleh RBA untuk mencaci hina Allahyarham Datuk Dr. Haron Din Al-Hafiz.

Dan mereka sangat teruja apabila ada tokoh-tokoh dan pemimpin-pemimpin tertentu yang bagi mereka menghalang DAP daripada mendapat kemenangan berganda, meninggal dunia atau ditimpa musibah.

Itulah yang berlaku kepada Allahyarham Datuk Dr. Haron Din Al-Hafiz. Di sebalik kesedihan yang ditunjukkan oleh sebilangan besar rakyat Malaysia, khususnya yang beragama Islam, terdapat pula sebilangan rakyat Malaysia (kalau benarlah mereka rakyat Malaysia), cuba bermain sentimen kebencian yang akhirnya mengundang kewujudan dan kekuatan kumpulan esktremis seperti DAESH dan ISIS.

Pastinya, perbuatan biadap ini akan diambil serius oleh sesetengah golongan. Pembelaan seperti yang dilakukan oleh salah seorang penyokong tegar Mahathir dan Cap Bunga pula, tidak akan meredakan keadaan sebaliknya, boleh menambahkeruhkan lagi keadaan.

Seperti yang dijangkakan, permainan Jeff Oii kemudiannya bertukar kepada membodoh-bodohkan orang lain kononnya orang lain tidak faham dan buta Bahasa Inggeris. Kononnya Bahasa Inggeris yang digunakannya terlalu tinggi dan sukar difahami oleh orang biasa.
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Dah terlampau kurang ajar sangat DAP ni. Apa kata adik DAP parti PAN?

    BalasPadam
  2. Kata org si pemakan babi yg menghina tu tak rasis/tak pernah rasis???....

    Apa komen org melayu islam yg pernah julang bendera dap tinggi tinggi...balut bdn ngan bendera dap.. bangga yaaaaa masa tu...katanya dap tu tak rasis, terlalu baik dibanding saudara sebangsa seagama ISLAM.....

    Ketika ada ahli umno yg kembali ke Allah terdpt ahli parti lain seagama islam bersama sama penyokong dapigs menghina....dan kini perkara itu berbalik ke arah mereka....

    Yg beragama islam jgn seronok mencaci jgn ikut perangai buruk sikafir...kita belum mati..kita belum tau saat akhir hujung nyawa.. kita belum tau keadaan mayat diri kita sendiri...kita belum tau cara kita pergi mengadapNya...

    Yg pasti Allahyarham Haron Din hamba Allah berjuta juta kali lebih baik dr sipenghina, yg mana ahli keluarga ikhlas redha atas kepergiannya dan tdk sesekali menjerit ke melaung ke meraung ke memprotes ke nak bawak balik abu mayat ke malaysia.. buat mcm mcm nak bawak balik abu.....

    Ingat Haron din bukan komunis yg membunuh rakyat malaysia memang menetap di sini dr kecil tapi ikhlas di kebumikan ditanah negara lain kerana bumi ini hak Allah...

    Ya Allah ampunkan dosanya..lihatlah kebaikannya...begitu jua dosa dosa kita.....aminnnnnnnnn

    BalasPadam
  3. Bangsa BANGSAT...mempersendakan kematian org ISLAM..bangsa ni yg mat sabu jilat..mampusle kamu

    BalasPadam
  4. Silap arwah jugak kerana bersungguh suruh Pas perak UG dengan umno diperak tahun 2008..hadi tak ada kawan lah nak saman fitnah terima 90 juta..dah lebih sebulan masih tak tunai janji nak saman SR..serupa najib tunggu selasa..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sgt kurg ajr jeff ooi,tp lgi kurg ajar org klu ad org islam yg msh melontarkn ftnah kpd org briman yg tlh mati.lbh2 lgi tuduhan tnpa ad usul siasat demi keuntungan politik dnia. maha jahil pelaku ftnah ini dn lbh bina mnusia in drpd seekor haiwan yg tda akal. inilah golongan yg mnjd punca kejatuhan umat islam dr zaman brzaman dn brtntangan dgn tamadun kemanusiaan. pemfitnah sepatutnya d hukum d ats dnia in lgi spy mrk sedar kslahan mrk amat berat dlm sistem khidupan brmasyarakat...nauuzubillah min zaalik.

      Padam
  5. Ada syaitan di kalangan manusia yg sentiasa menyebarkan fitnah wlaupun terhadap org yg telah meninggal dunia.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping