Isnin, Januari 09, 2017

Jika dilihat dari satu sudut, pengguran jawatan Ketua Srikandi yang disandang oleh Si Anina ni bukan disebabkan kerana 'Skandal Lendir' yang didakwa terhadap dirinya sebelum ini.

Sebaliknya, pengguguran jawatan tersebut dibuat kerana Si Anina tu tidak mendapai sasaran yang dikehendaki oleh parti. Itu kenyataan yang dikeluarkan oleh Presiden PPBM dalam sidang media semalam.

Katanya, keputusan itu dibuat setelah menilai tahap kepimpinan pemimpin wanita itu dalam menafikan keputusan pengguguran itu disebabkan masalah peribadi seperti yang tersebar sebelum ini.
"Krisis Anina, tidak ada krisis. Keputusan yang dibuat pucuk pimpinan bukan soal pribadi, ianya soal kepimpinan.
"Tetapi kita tidak ada memutuskan pelantikan secara rasmi jawatan Ketua Srikandi sebab keadaan tertentu Anina tidak sampai tahap kita harapkan," katanya kepada pemberita ketika pelancaran lagu tema PPBM di sini, hari ini.
Jika sebelum ini, spekulasi mengenai pengguguran jawatan yang melibatkan Anina itu didakwa berpunca dari rasa tidak puas hati yang timbul bagi sesetengah pemimpin terhadap dirinya.

Bahkan, ada juga yang membuat spekulasi menyatakan bahawa jawatan Si Anina itu digugurkan kerana dia menjadi liabiliti terhadap parti ekoran pendedahan 'Skandal Lendir' yang mengaitkan pemimpin wanita itu.

Walaupun ianya sudah dinafikan oleh Anina, namun pemimpin wanita itu enggan membuat laporan Polis atau memfailkan saman terhadap pihak yang membuat pendedahan berhubung skandal tersebut.

Dalam perkembangan yang sama, Khairuddin yang juga merupakan 'Orang Kuat' Tun Mahathir turut mendesak agar Muhyiddin Yassin menyelesaikan masalah tersebut secara terbuka dan menjelaskannya kepada rakyat agar parti itu tidak dikaitkan dengan skandal sedemikian rupa!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping