Sabtu, Januari 14, 2017

Heh! Sembang lagi!!! Sembang la selagi diorang boleh sembang. Kalau bercakap dalam kenyataan media, bukan main lagi ayat dia. Nak tekan butang itu la, butang ini la. Tapi akhirnya, diam belaka.

Inilah contoh amalan Assobiyah yang memang cukup kuat menyelubungi pemimpin parti PPBM ni. Bila bercakap hak orang, mendedahkan buruk orang, bukan main lagi. Diorang la yang paling 'Suci' kononnya.

Tapi bila kena pada batang hidung sendiri, masing - masing senyap belaka. Sampai tahap tak berani lansung nak bersuara. Biarpun sesama mereka sendiri. Katanya nak tegakkan kebenaran. Namun hakikatnya, indah khabar dari rupa je.

Kalau sebelum ini, bukan main lagi Si Anina ni memberi amaran kepada pemimpin tertinggi parti PPBM tu yang dia akan 'Menetan Butang' yang bakal mendedahkan rahsia besar mereka secara terbuka.

Semuanya gara - gara apabila dia mendakwa wujudnya gerakan dikalangan pemimpin dalam parti itu yang tidak senang dengan diri dia dan mahu menggugurkan jawatan yang disandang sebelum ini.

Tapi, sejak kenyataan yang dibuat oleh Presiden PPBM sebelum ini, Si Anina tu mula mengendur serangan terhadap pemimpin parti itu. Dan tiba - tiba, butang yang dia nak tekan tu pun 'Hilang' begitu sahaja.

Sebaliknya, Si Anina tu pulak mengaku secara tidak lansung bahawa dia sedang menunggu 'Dedak' dari Pengerusi PPBM dan akan berjumpa dengan pemimpin itu dalam masa yang terdekat ni.
"Selepas perjumpaan pada Isnin ini, kita akan keluarkan kenyataan. Sepatutnya selepas itu (pertemuan pertama) kita nak keluarkan kenyataan, tetapi kita perlu jumpa Tun (Dr Mahathir) semula pada Isnin (16 Januari) ini," katanya lagi.
Persoalannya, kenapa pulak dia perlu berjumpa dengan Pengerusi parti sedangkan sebelum ini, pandai pulak dia keluarkan kenyataan secara terbuka tanpa merujuk kepada pemimpin tersebut?

Dan soal yang paling utama, adakah dia tetap akan mendedahkan rahsia yang didakwa dimilikinya sebelum ini selepas perjumpaan dengan pemimpin tersebut? ATAU, adakah dia akan mendiamkan diri?

Sekiranya dia hanya mendiamkan diri, bermakna Si Anina tu pun secara tidak lansung mengakui bahawa dia juga merupakan seorang 'Pemakan Dedak' yang sanggup menafikan kebenaran dan cuba menyembunyikannya dari pengetahuan rakyat!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. Butang dah bertukar manjadi taik.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping