Rabu, Mac 08, 2017

Hahaha! Nampak gayanya, makin kecik la buah kerandut Si Guan Eng tu selepas pihak mahkamah membuat keputusan menolak permohonan dia untuk mencabar kesahihan Seksyen 62 Akta SPRM.

Apa yang jelas, Si Guan Eng tu sekarang ni berada dalam keadaan yang cukup terdesak apabila kes rasuah rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' dia akan tetap diheret ke mahkamah.
GEORGETOWN - Mahkamah Tinggi di sini semalam menolak petisyen yang difailkan Ketua Menteri, Lim Guan Eng dan ahli perniagaan, Phang Li Koon bagi mencabar kesahihan Seksyen 62 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebagai tidak berpelembagaan dan tidak sah.

Hakim Datuk Hadhariah Syed Ismail dalam penghakimannya berkata Seksyen 62 Akta SPRM berkenaan tidak bercanggah dengan Perkara 5(1) dan Perkara 8 Perlembagaan Persekutuan.

Sehubungan itu, beliau menetapkan 20 Mac ini untuk pengurusan semula kes berkenaan manakala tarikh perbicaraan membabitkan Guan Eng dan Li Koon di bawah akta tersebut kekal 27 Mac ini.
Itulah IRONIKnya. Baru - baru ini, bapa kepada Si Guan Eng tu sibuk suruh Menteri Besar Johor ambik cuti sebab ada Exco Negeri yang didakwa terlibat dengan kes penyelewengan kuasa.

Tapi, bila kena pada batang hidung anak dia sendiri, tak berani pulak Si Apek Kit Siang tu nak mendesak Guan Eng buat benda yang sama. Sedangkan kes anak dia dah sangkut kat mahkamah.

Namun itulah sifat Dwi-Muka yang dipaparkan oleh keluarga Dinasti Lim ni sebenarnya. Waima kalau ada pemimpin DAPigs yang dikenakan tindakan mahkamah sekali pun, diorang akan suruh pemimpin tu ambik cuti.

TAPI, kalau kes rasuah yang melibatkan keluarga Dinasti Lim tu secara lansung, mati hidup semula pun takde siapa yang berani nak bersuara. Masing - masing kecut buah kerandut belaka. Bak kata PAS, semuanya pakat jadi Syaitan Bisu aje la yang termampunya!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping