Jumaat, April 21, 2017

Heh! Heran juga kan dengan puak Pakatan Haprak ni. Nak pulak kalau mereka yang mewakili DAPigs. Mudah sangat diorang ni terganggu emosi apabila isu yang dibangkitkan berjaya dipatahkan semula.

Dengar katanya, ada seorang ADUN DAPigs ni GAGAL mengawal emosinya sewaktu berbahas didalam sidang DUN kerana isu yang cuba dibangkitkan berjaya dipatahkan oleh wakil Kerajaan.

Dari apa yang disampaikan, Si ADUN DAPigs tu tampil mempertikaikan isu yang berkaitan dengan pembinaan kem askar yang telah dicadangkan untuk dibina dikawasan yang diwakilinya.

Yang lebih IRONIKnya, Si ADUN DAPigs itu sebelum ini memang cukup terkenal sebagai seorang pemimpin yang memperjuangkan 'Tanah Haram' yang diteroka oleh penyokong - penyokongnnya.

Mungkin sebab cadangan pembinaan kem askar itu dibuat atas 'Tanah Haram' yang diteroka oleh penyokong - penyokong DAPigs membuatkan Si ADUN DAPigs itu menjadi emosi.

Bahkan Si ADUN DAPigs itu juga sebelum ini pernah muncul membuat desakan kepada pihak Kerajaan agar memberikan geran kepada peneroka tanah haram ini supaya mereka boleh meneruskan aktiviti mereka.

Seperti mana biasa, apabila isu berkaitan dengan penerokaan tanah haram ini dibangkitkan, wakil Kerajaan bangkit mempersoalkan perjuangan yang dibawa oleh Si ADUN DAPigs itu sendiri.

Selepas seorang demi seorang wakil Kerajaan bangun, Si ADUN DAPigs itu mula hilang akal dan beremosi ketika memberikan hujah sehingga membuatkan seorang Exco Kerajaan menjadi terkejut.
"Menariknya tidak pernah sebelum ini saya lihat dia begitu tertekan hingga terpaksa meninggikan suara," jelasnya.
Tambah menghairankan ialah kenapa selama hari ini, tidak ada seorang pun aktivis - aktivis yang mendakwa kononnya mereka pejuang Alam Sekitar membangkitkan isu penerokaan Tanah Haram dikawasan ADUN DAPigs tersebut?

Kalau ianya kawasan yang dikuasai oleh wakil Kerajaan, bukan main galak lagi diorang berkokok dan menyalak tak tentu arah membuat tuduhan serta dakwaan yang bukan - bukan.

Tapi bila kena ke kawasan yang dikuasai oleh puak Pakatan Haprak tu, mereka yang mendakwa diri sebagai pejuang Alam Sekitar itu hanya mendiamkan diri. Nampak sangat pejuang Alam Sekitar dan ADUN DAPigs itu hanya sekadar pandai ber-RETORIK semata - mata!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping