Sabtu, April 22, 2017

Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali cuba menjarakkan diri daripada mengulas siasatan pihak SPRM ke atas seorang pemimpin muda parti PKR yang juga merupakan Anak Ikan Si Mak Lampir tu.

Sebaliknya, Si Menteri Besar Selangor itu secara ringkas hanya menggesa agar semua pihak yang terbabit membiarkan kes itu menjalani proses perundangan yang sedia ada di Malaysia.
"Biarlah proses perundangan berjalan," ujarnya ringkas kepada pemberita.
Anak Ikan Si Mak Lampir itu juga merupakan Ketua AMK Ampang semalam telah dibebaskan dengan ikat jamin sebanyak RM300 ribu selepas mengemukakan pernyataan dan dokumen palsu ketika disiasat SPRM berhubung kekayaan luar biasa yang dimilikinya.

Isu berkaitan dengan kekayaan luar biasa yang miliki oleh Anak Ikan Si Mak Lampir itu telah dibongkarkan oleh Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos tahun lalu.

Dia kemudiannya telah dipanggil oleh pihak SPRM untuk membantu siasatan pada Februari. Bagaimanapun, Anak Ikan Si Mak Lampir itu ditahan minggu lalu ketika hadir ke SPRM untuk memberi keterangan kali kedua.

Sepanjang penahanannya, rumah dan kesemua kereta mewah yang dimilikinya telah disita oleh pihak SPRM. Ketika dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur semalam, Si Anak Ikan Mak Lampir itu mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan.

Dia juga telah didakwa di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil daripada Aktiviti Haram (AMLATFPUAA) 2001. Jika sabit kesalahan beliau berdepan hukuman penjara maksimum lima tahun atau denda sehingga RM 3 juta atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Si Azmin Derhaka ni kalau pasal orang lain betul tak betol pun hentam sesedap mulut dia saja....tapi bila kena pada dia atau orang2nya lari menyork kelubang cacing....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping