Jumaat, April 21, 2017

Heh! Ianya menjadi suatu perkara yang tidak menghairankan sekiranya ada dikalangan puak PKR dan DAPigs itu tampil membuat bantahan serta mempertikaikan mengenai isi khutbah Jumaat hari ini.

Dilaporkan bahawa ada sebuah Masjid hari ini membaca khutbah menggesa umat Islam agar menjauhkan diri dari melakukan maksiat kerana ianya dianggap satu Dosa Besar disisi Hukum Islam.

Malah, khatib juga turut menggesa agar umat Islam didalam kawasan khariah Masjid itu agar memberikan sokongan kepada cadangan pindaan RUU 355 bagi tujuan memperkasakan Mahkamah Syariah.

Merujuk kepada kes bayi yang tidak mempunyai status, mimbar Jumaat hari ini melahirkan rasa bimbang sekiranya perkara seumpama ini akan terus berleluasa dimasa akan datang.

Maka atas dasar itu, khatib di Masjid berkenaan menyeru agar umat Islam mendesak wakil rakyat dikawasan mereka supaya memberikan sokongan sepenuhnya kepada pindaan RUU 355 itu.
"Dan sekiranya wakil rakyat itu, sama ada ADUN mahupun Ahli Parlimen tidak menyokong cadangan pindaan RUU 355 bagi memperkasakan bidang kuasa Mahkamah Syariah, maka tolaklah mereka dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang," tegas khatib itu lagi.
Jika sebelum ini, wakil rakyat dari kalangan DAPigs dan PKR merupakan pihak yang cukup tegar membantah dan menentang cadangan pindaan RUU 355 yang telah dibentangkan oleh Presiden PAS.

Bahkan pemimpin Melayu dari kedua - dua parti itu juga turut sealiran dengan keputusan pucuk pimpinan mereka dan menganggap cadangan pindaan yang dibuat itu hanya sekadar mainan Politik UMNO dan PAS.

Pemimpin Melayu DAPigs seperti Arif Sabri (Raub) dan Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh dari PKR sehingga ke hari ini masih kecut buah kerandut nak menyatakan sokongan mereka kepada cadangan pindaan tersebut.

Sebaliknya, mereka yang bermain wayang Politik, tampil memberikan alasan - alasan untuk menjustifikasikan kedudukan mereka sebagai seorang ahli Politik yang tidak menyokong cadangan tersebut.

Maka, adalah wajar sekiranya umat Islam dikawasan pemimpin seperti mereka ini menolak mereka dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang. Sudah la syariat Islam pun diorang tak sokong. Nak bantu rakyat apa tah lagi. Yang diorang tau, hanya sekadar menggoyang buah kerandut je kerjanya!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Bagus khatib tu berkhutbah pasal isu semasa dn selari dgn tuntutan agama.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping