Isnin, April 24, 2017

Heh! Nipis betul pemikiran puak parti Ternakan DAPigs ni rupanya ya. Ingatkan bila diorang keluar dari PAS dan menubuhkan PAN, pemikiran mereka juga akan keluar dari kejumudan PAS.

Tapi sebaliknya dengan nama pun puak parti Ternakan DAPigs tu boleh jadi sentap. Dipanggil PAN pun ada yang meroyan tak tentu arah sehingga ianya terpaksa ditegur secara terang - terangan.

Walhal, singkatan PAN tu datangnya dari nama parti mereka sendiri, Parti Amanah Negara. Takkan dengan nama singkatan itu pun pengikut - pengikut DAPigs ni boleh jadi orang yang hilang akal?

Dalam kenyataan yang dibuat oleh Si Husam tu sebelum ini, dia cuba mengingatkan agar pentaksub DAPigs itu agar tidak mudah sentap dengan nama gelaran PAN yang diberikan oleh PAS.

Kata Si Husam, penyokong - penyokong parti Ternakan DAPigs itu perlu tabah dan berlapang dada apabila PAS memberikan gelaran PAN sebagai singkatan kepada parti tersebut.
“Walaupun orang ‘Pan’ tak suka dipanggil ‘Pan’ tetapi saya sengaja gunakan istilah yang dipakai oleh Pas supaya saudara tidak rasa kecil hati dan sempit fikiran bila orang sebut saudara, panggil saudara dengan nama yang saudara tidak sukai.
“Anggaplah ini sebagai satu latihan hendak mengukur berapa besarnya jiwa inklusiviti kita. Kalau dengan perkataan ‘Pan’ pun kita tidak boleh toleransi, kompromi, bagaimana nanti kalau kita mentadbir Malaysia, mentadbir negara, mentadbir negeri dengan kesempitan dada, kesempitan fikiran, minda kita menghadapi karenah yang akan berlaku? Jadi Pas kata ‘Pan’, kita boleh terima dengan hati terbuka,” katanya.
Hakikatnya, PAN tidak layak untuk menggelarkan diri mereka sebagai Amanah kerana tindakan yang mereka tonjolkan selama hari ini tidak merujuk kepada sifat Amanah itu sendiri.

Sebaliknya, apa yang dilakukan oleh pemimpin PAN itu adalah bertentangan dengan sifat Amanah iaitu Khianat. Mereka secara terang - terangan telah mengkhianati dasar perjuangan PAS.

Kalau diikutkan, nak guna singkatan PAN tu pun diorang tak layak kerana Pengkhianatan yang telah mereka lakukan adalah sesuatu yang cukup nyata. Maka sebab itu parti itu lebih layak dilabelkan sebagai parti Ternakan DAPigs sebab memang itu je kerja diorang!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping