Rabu, April 19, 2017

Bagaikan orang yang baru terlihat Hantu depan mata, macam tu jugak la rupa Si Mak Lampir tu ketika memberikan ulasan mengenai laporan SPRM yang difailkan terhadap dirinya hari ini.

Antara lain, Si Mak Lampir tu mendakwa kononnya laporan yang dibuat oleh Datuk Jamal Yunos itu sebagai dakwaan 'Kitar Semula' yang cuba mengaitkan diri dia dengan pemimpin muda PKR sebelum ini.


Malah menurut Si Mak Lampir tu, tuduhan yang dilakukan oleh Jamal terhadap dirinya adalah Retorik seorang musuh politik yang iri hati dengan prestasinya sebagai Ketua Wanita PKR. 
"Cubaan untuk mengaitkan kedudukan saya selaku Ahli Parlimen Ampang dengan Datuk Adam Rosly yang kini dalam siasatan SPRM adalah percubaan lemah untuk memacu persepsi umum ke arah mengaitkan saya dalam kes tersebut.
"Jamal dan sekutunya mungkin terlupa bahawa saya adalah Ahli Parlimen Pembangkang. Saya bukannya Menteri Kerajaan Persekutuan yang mempunyai pengaruh besar atau pegawai kerajaan yang mempunyai akses dan kepentingan begitu besar hingga memungkinkan salahguna kuasa berlaku," katanya dalam satu kenyataan media.
Justeru, Si Mak Lampir tu turut menggesa agar pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap Jamal yang didakwanya telah membuat laporan palsu kepada pihak SPRM sebelum ini.

Namun yang menjadi persoalannya, sejak bila seorang yang terlibat dengan rasuah perlu menjadi 'Menteri Kerajaan Persekutuan'? Apa pulak kaitannya jawatan Menteri itu dengan rasuah?

Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Mak Lampir tu jelas membuktikan bahawa dia hanya sekadar cuba nak memberikan alasan supaya dia tidak dikaitkan dengan kes rasuah Anak Ikannya.

Pokok pangkalnya, waima dia seorang Penjual Buah ditepi jalan sekali pun, sekiranya dia terlibat dengan gejala rasuah dan ada pihak yang buat laporan, maka sudah pasti pihak berkuasa akan menjalankan siasatan. Kalau Si Mak Lampir tu rasa diri dia tak bersalah, tak payah la dia nak meroyan tak tentu arah pulak!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping