Selasa, April 25, 2017

Begitulah betapa hinanya PAS dipandangan mata puak - puak Pakatan Haprak ni. Nak pulak bagi mereka yang menyertai parti Ternakan DAPigs tu. Bagi mereka, PAS memang cukup hina.

Maka sebab itu mereka cuba memberikan gambaran buruk terhadap bekas parti yang mereka sertai itu, termasuk membuat dakwaan kononnya PAS bersekongkol dengan UMNO.

Dakwaan yang turut dijadikan bahan jajaan Politik PKR itu juga sekarang ini menjadi asas kepada serangan yang ditujukan kepada PAS untuk menimbulkan rasa benci terhadap parti itu.

Jadi tak hairan la sekiranya puak parti Ternakan DAPigs itu membuat dakwaan kononnya PAS pada ketika ini seolah - olah takut nak menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Perkara itu jelas dapat dilihat apabila pemimpin parti Ternakan DAPigs tu mendakwa PAS tidak mempunyai hak untuk menidakkan partinya bertanding dikerusi yang dimiliki pada ketika ini.

Sebaliknya, pemimpin parti Ternakan DAPigs itu mendakwa bahawa sejak dari awal lagi partinya sering mengajak PAS untuk berbincang soal pembahagian kerusi dikalangan Pakatan.
"Pada saya, isu tiga penjuru ini PAS sebenarnya yang kena jawab. Isu tiga penjuru ataupun dua penjuru sebab daripada awal lagi kita jemput PAS untuk bersama-sama bincang setelah terkuburnya Pakatan Rakyat.
"Dan apabila kita tubuhkan PH itu sendiri, kita sama-sama menjemput PAS duduk untuk berbincang soal bincang kerjasama politik terutamanya dalam isu berkaitan dengan Pilihan Raya ini," katanya kepada Antarapos. 
Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh pemimpin PAN itu seolah - olah cuba memberikan gambaran bahawa sekiranya berlaku pertandingan tiga penjuru, ianya adalah salah PAS.

Sedangkan parti Ternakan DAPigs tu yang tak tau malu nak merampas kawasan orang dengan memberikan alasan kononnya diorang nak menggantikan PAS dalam gabungan Pakatan.

Kesimpulan mudahnya, kenyataan yang dibuat oleh pemimpin PAN itu hanya sekadar satu bentuk justifikasi untuk membuktikan bahawa PAS ni sebuah parti yang akan menyebabkan Pakatan Haprak tu kalah dalam PRU yang akan datang!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Ph sebenarnya semakin tak yakin utk menang pru akn dtang. Jdi carilah pelbagai alasan longkang utk salahkan pihak lain sdgkan pakatan sndiri tak sekata dlm hala tuju.

    BalasPadam
  2. PAN tak perlulah nak menyibuk hal PAS lagi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping