Selasa, April 25, 2017

Heh! Bila orang tu sedang menghadapi kesusahan, kesempitan dan masalah, pandai pulak Si Rafizi tu buat desakkan dan meminta agar partinya meminggirkan Si Anak Ikan Mak Lampir tu.

Itu pun sebab Si Anak Ikan Mak Lampir tu kantoi dengan SPRM dan ada orang buat laporan serta mendedahkannya secara terbuka. Kalau tidak, Si Rafizi tu sendiri pun hanya sekadar mendiamkan diri je.

Kot selama hari ini pun, takde pulak Si Rafizi sibuk nak buat pendedahan mengenai harta kekayaan luar biasa yang dimiliki oleh Anak Ikan Si Mak Lampir tu. Sebaliknya, benda lain pulak yang dia buat.

Dan yang lebih Retoriknya mengenai kenyataan Si Rafizi tu ialah apabila dia turut mendesak agar Si Anak Ikan Mak Lampir tu 'Bercuti' dari jawatan yang disandangnya pada ketika ini.
"Tindakan akan diputuskan sama ada melalui keputusan bersama kepimpinan PKR untuk membolehkan dia (Adam) 'bercuti' dari jawatan parti sehingga kesnya selesai, atau melalui kaedah Lembaga Disiplin seperti yang disuarakan oleh Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.
"Apa pun, saya berharap seluruh kekuatan parti dari akar umbi ke peringkat pimpinan mengambil langkah untuk menjarakkan parti dari kemelut peribadi seperti ini," katanya dalam kenyataan, hari ini.
IRONIKnya, sewaktu Guan Eng menghadapi pertuduhan terlibat dengan dua kes rasuah melibatkan pembelian rumah banglow mewah Terlajak Murahnya sebelum ini, tak nak pulak Si Rafizi tu bersuara.

Maka, kenyataan yang dibuat oleh Si Rafizi tu harai ini wajar dianggap sebagai satu taktik Politik Retorik yang sering dijadikan amalan dan kebiasaan oleh pemimpin puak Pakatan Haprak tu sahaja.

Kalau benda kena pada batang hidung dia sendiri, mula la dia desak supaya partinya tidak terlibat dengan skandal yang sedang melanda dan menganggap ianya sebagai kes peribadi individu tersebut.

Dalam erti kata mudahnya, tindakan Si Rafizi tu cuba nak memberikan gambaran seolah - olah PKR merupakan sebuah parti yang 'Bersih', 'Suci' dan 'Maksum' dari melakukan sebarang dosa.

Walhal, kes itu membuktikan bahawa PKR ni sebuah parti yang mengamalkan dasar Politik Retorik dan suka menjadi pemimpin MUNAFIK seperti mana yang sering dipamerkan oleh Si Rafizi tu selama hari ini. Jadi, tak payah la Si Rafizi tu nak tunjuk yang dia 'Baik' sangat!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Namanya udah parti kencing, kalau tidak kencing tak adelah bau haching. Parti pembelit nombor satu di Malaysia.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping