Rabu, Mei 31, 2017

Heh! Ironik sungguh diorang ni bila mendakwa PAS sekarang berbeza daripada dalu yang amat terkedapan dalam berdakwah, dan mengalakkan orang bukan Islam mendekati orang Islam.

Begitu la yang dikatakan Ketua Biro Agama Pemuda PKR kepada Merosakkini semasa menjawab catatan yang dimuat-naik oleh Yang Dipertua PAS Gombak, Salehhuddin Nasir di Facebook.

Semalam, Salehhuddin dalam statusnya dilaman media sosial itu berkata dia cukup “Meluat" dan "Menyampah” bila melihat pemimpin DAPigs berbuka puasa dengan orang Islam.
“Masa lain buat pesta arak dan pesta onani. Haram jadah sungguh. Kepada orang Islam, Allah dah sebut ‘lakum di nukum waliyadin’. Maaf, saya tak perlu pandangan sufi tasawuf di sini. DAP musuh Islam. Amanah dan PKR ‘macai’ DAP,” katanya.
Penulisan Sallehhuddin itu membuatkan pemuda PKR itu mendakwa ianya menunjukkan bahawa pendekatan PAS terhadap orang bukan Islam pada hari ini sudah semakin jauh berubah.
“Dulu presiden PAS pernah kata, orang bukan Islam ada hak untuk tolak hudud atas alasan mereka tidak diwajibkan ikut ajaran Islam. Kini, ada pimpinan PAS tuduh orang Islam sebagai anti-Islam sebab tidak bersetuju dengan pandangan PAS,” katanya lapor portal itu.
Tetapi dalam masa yang sama dia menambah mereka yang tidak bersetuju dengan parti itu tidak bermakna menentang Islam kerana PAS hanya sebuah organisasi yang tidak mewakili Islam.

Sementara itu, Naib Ketua Pemuda parti Ternakan DAPigs pula menyarankan kenyataan yang dikeluarkan oleh YDP PAS Gombak itu perlu dimaafkan, terutama semasa bulan Ramadan.

Katanya kepada portal itu, pemimpin akar umbi PAS merasakan boleh mengeluarkan kenyataan sebegitu kerana tiada tindakan diambil terhadap orang lain yang melakukan perkara yang sama.
“Tiadanya tindakan terhadap pemimpin peringkat pertengahan yang seolah-olah menghukum sesiapa yang tidak menyokong RUU 355 untuk ditanam di jirat memburukkan lagi keadaan.”
Kenyataan itu merujuk kepada video tular yang memaparkan seorang ahli PAS di Kedah berkata mereka yang menentang pindaan ke atas Akta RUU355 (Bidang Kuasa Jenayah) ditanam di jirat.

Kenyataan Salehhuddin itu dibuat beberapa hari selepas NGO Jaringan Muslimin Pulau Pinang menggesa orang Islam menghalang Ketua Menteri Lim Guan Eng menyertai majlis berbuka puasa dibulan Ramadan.
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. pesta melancap? pemimpin kena tunjukkan cth dulu...hahaha muka lks n lge waktu tgh...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping