Ahad, Mei 28, 2017

Tindakan sekumpulan individu yang berdemonstrasi semalam dan menampar pegawainya, Zaidi Ahmad menyebabkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng bengang dan mengecam penganjur program itu, Jaringan Muslimin Pulau Pinang.

Dalam satu kenyataan hari ini, Guan Eng berasa kesal apabila kumpulan tersebut sanggup berbuat demikian dan lebih buruk lagi apabila ia dilakukan dalam kawasan masjid.
“Saya kesal dengan apa yang berlaku kerana ia tidak seharusnya berlaku keganasan di kalangan masyarakat kita. Walau apa pun, tak boleh pukul orang. Saya lihat ini dah jadi budaya baru. Saya juga amat prihatin dengan apa yang berlaku ke atas pegawai saya.
“Apa-apa hal atau tak sependapat, akan pukul orang. Ini bukan budaya Malaysia, ia budaya luar yang ganas dibawa masuk ke dalam kehidupan masyarakat Malaysia,” kata Guan Eng yang dipetik semasa dalam satu program di Batu Feringghi , Pulau Pinang hari ini.
Zaidi ditampar peserta himpunan aman yang membantah campur tangan Kerajaan Pulau Pinang dalam isu fatwa di Masjid Simpang Enam, Georgetown, 2.30 petang semalam.

Himpunan aman itu bertukar kecoh apabila dikatakan Zaidi cuba membuat provokasi terhadap Pengerusi JMPP, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin ketika sedang berucap selepas solat Jumaat.

Bagaimanapun, kekecohan itu berjaya dikawal beberapa anggota polis cawangan khas yang berada di lokasi kejadian.

Dalam pada itu, Guan Eng berkata, dia menyerahkan kes itu kepada Zaidi untuk menguruskannya.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping