Ahad, Mei 14, 2017

Setiausaha Agung DAP yang belum disahkan jawatannya yang juga merupakan Ketua Menteri Pulau Pinang berkata, 3 orang Exco PAS seharusnya melepaskan jawatan mereka, sekiranya mereka bermaruah.

Kata Guan Eng, ketiga - tiga Exco PAS tersebut perlu membuktikan bahawa mereka bukanlah pemimpin yang oportunis dan tidak hanya gila kuasa serta mementingkan jawatan semata - mata.

Lebih menarik lagi ialah, suspek rasuah dan salahguna kuasa yang cuba mengelak daripada dibicarakan dengan memanipulasikan undang-undang ini cuba pula mengaitkan UMNO untuk menyandarkan hujahnya itu.

Guan Eng cuba merujuk kepada kenyataan seorang pemimpin UMNO Selangor yang mengatakan PAS tidak bermaruah sekiranya terus membenarkan ketiga - tiga Exco tersebut bergayut pada jawatan mereka.
"Sekiranya ini pun tidak boleh faham. Itu menunjukkan pemimpin PAS yang lain sudah keliru dan sesat dan kalau UMNO pun cakap mereka tidak bermaruah dan oportunis.
"Pas mesti tunjuk bahawa UMNO tidak bercakap benar, bahawa Pas bermaruah dan letak jawatan kalau tidak apa yang UMNO cakap tu (benar), PAS oportunis dan tidak bermaruah langsung," katanya pada sidang media selepas Majlis Pemberian Insentif Teksi dan Bas sekolah bilangan 2 tahun 2017 di Seberang Jaya semalam.
Tetapi IRONIKnya, Si Lim Guan Eng yang sedang berhadapan dengan dua kes rasuah dan salah-guna kuasa serta penyelewengan, lancang lidahnya mengata PAS tidak bermaruah.

Pada dia sendiri bukan sahaja enggan melepaskan jawatan atau bercuti sementara menunggu kesnya dibicarakan dimahkamah, sebaliknya berusaha dengan apa cara sekalipun untuk tidak dibicarakan dengan pelbagai alasan.

Antara alasan yang digunakan sekarang ini dan diperjuangkan oleh para peguamnya ialah untuk memberikan gambaran seolah - olah Akta yang digunakan oleh SPRM sebagai tidak berperlembagaan.

Pokok pangkalnya, Si Tokong DAPigs ni hanya sekadar pandai bercakap seperti Paku Dulang Serpih. Pandai dia mengata orang, tetapi dalam masa yang sama dia sendiri tidak berani nak bertindak sedemikian.

Dalam erti kata lainnya, pemimpin DAPigs ini berjaya membuktikan bahawa dirianya yang tidak bermaruah dan tidak bertanggungjawab untuk memikul kesalahan yang telah dilakukannya sendiri. Jadi, lebih baik Si Guan Eng tu cermin diri dia dulu sebelum nak mengata orang lain!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Cina ini ingat dia yg ada kes di mahkamah tpi tak lepas jawatan tu bermaruah sangat. Cakap tak serupa bikin.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping