Selasa, Mei 30, 2017

Tak perlu nak dinafikan lagi bahawa usul yang dicadangkan oleh Si Tokong DAPigs itu sebelum ini membuktikan bahawa dia GAGAL menjalankan pentadbiran Negeri dengan baik.

Bayangkan. Itu baru dia dapat kuasa memerintah Pulau Pinang. Dah dia mula nak buat pinjaman dari Bank China. Kalau dia dapat memerintah Negara, entah apa pulak la yang nak digadaikannya.


Yang lebih menghairankan ialah kenapa Si Guan Eng tu sibuk nak pinjam duit dari Negara China untuk menampung kos bagi membiayai Pelan Induk Pengangkutan (PIP) di Pulau Pinang?

Walhal sebelum ini, Si Tokong DAPigs tu sibuk mendabik dada mendakwa kononnya sejak dia menjadi Ketua Menteri, hasil keuntungan Negeri semakin meningkat berbanding zaman Barisan Nasional sebelum ini.

Jadi, kenapa Si Tokong DAPigs tu tak gunakan hasil keuntungan yang diperolehinya untuk menampung kos PIP tu sendiri? Kenapa dia masih lagi nak mengharapkan bantuan kewangan asing?

Persoalan itu membuatkan UMNO Pulau Pinang pelik sedangkan sebelum ini Si Tokong DAPigs tu juga yang memberitahu mempunyai lebihan bajet serta simpanan kira-kira RM1.2 bilion.

Pengerusi UMNO Negeri, Datuk Seri Zainal Abidin Osman berkata, Rejim DAPigs itu sepatutnya menggunakan dana yang diperoleh daripada hasil jualan tanah yang dilakukan selama ini dan bukannya berhutang dengan bank berkenaan.

Beliau mendakwa sebelum ini beberapa akhbar melaporkan Rejim DAPigs itu menerima keuntungan kira-kira RM12.5 bilion daripada penjualan tanah, tidak termasuk hasil projek lain yang dibangunkan di negeri ini.
“Sepanjang Barisan Nasional (BN) memerintah Pulau Pinang, tidak pernah langsung BN meminjam sehingga ke luar negara, lagipun kerajaan negeri pimpinan Lim mempunyai dana hasil penjualan tanah.
“Selain itu, beliau (Lim) juga sebelum ini memberitahu mempunyai lebihan bajet serta simpanan kira-kira RM1.2 bilion dan mengapa tiba-tiba mahu meminjam wang? Saya pelik dengan tindakan kerajaan negeri,” katanya ketika ditemui pemberita selepas Majlis Pemimpin bersama Veteran Angkatan Tentera Malaysia (ATM) di sini, hari ini.
Apa yang pasti, tindakan yang dilakukan oleh Si Tokong DAPigs tu seolah - olah dia sedang berusaha untuk menggadaikan Pulau Pinang kepada orang luar. Alang - alang dia dah tak dapat jadi Ketua Menteri lepas ni ye tak, baik dia jual dulu mana yang patut!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Dap dah banyak buat silap. Rakyat perlu sedar kepincangan ini. Jgn jadi mcm Pan yg tahu angguk je apa yg Dap buat.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping