Jumaat, Mei 05, 2017

Gerakan Pulau Pinang menggesa Ketua Menteri, Lim Guan Eng mengikut jejak langkah Anak Ikan Si Mak Lampir PKR tu yang bercuti daripada semua jawatan di dalam parti itu selepas terpalit dengan beberapa kes berkaitan rasuah.

Setiausahanya, Hong Chee Wei berkata Guan Eng tidak sepatutnya terus ‘berdegil’ dengan menolak gesaan yang meminta beliau bercuti sementara sehingga perbicaraan kes membabitkannya selesai.
“Jadi dia sebagai Ketua Menteri ataupun semua penjawat awam jika bersabit dengan mana-mana siasatan haruslah mengambil cuti sehingga dibuktikan tidak bersalah.
“Memang kes dia ni bila dah dibawa ke mahkamah, memang ada banyak pemimpin terutama dari Barisan Nasional (BN) dan juga DAP menyuruh untuk dia mengambil cuti," katanya kepada Antarapos.
Guan Eng yang turut disabitkan dengan beberapa kes rasuah, sehingga kini dilihat berkeras hati untuk melepaskan jawatan beliau atau bercuti daripada memegang sebarang jawatan dalam parti, sekalipun wujud desakan daripada ahli parti sendiri.

Untuk rekod, Setiausaha Agung DAPigs itu menghadapi dua pertuduhan rasuah berhubung penukaran status tanah pertanian kepada perumahan; serta membeli rumah banglo mewah Terlajak Murah di bawah nilai pasaran.

Dalam pada itu, Chee Wei juga turut menegaskan supaya Guan Eng perlu berhenti bersikap ‘menutup mata’ terhadap kesalahan yang dilakukan olehnya sendiri dan perlu dilihat lebih berprinsip. 
“Sebagai pemimpin berprinsip, tidak harus selalu menuding jari pada orang, orang lain yang selalu salah dan bila diri sendiri dia pula selalu betul, kena ada prinsip yang betul.
“Dia sebagai Ketua Menteri ataupun rakyat biasa, sepatutnya sama sebab dari segi undang-undang tiada pilih kasih,” ujarnya lagi.
Sebelum ini, Anak Ikan Si Mak Lampir tu didakwa atas enam pertuduhan memberi keterangan palsu ketika disiasat SPRM berhubung kekayaan luar biasa miliknya, telah mengambil keputusan untuk bercuti daripada kesemua jawatan dalam parti itu.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping