Selasa, Julai 18, 2017

Huh! Banyak la Si Menteri Besar Selangor ni punya alasan nak kata sistem yang dia guna hari ini lebih baik dari yang dilakukan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia kononnya.

Jika sebelum ini, pihak SPRM mempersoalkan tindakan Rejim Pakatan Selangor yang masih enggan menandatangani Ikrar Bebas Rasuah bagi memastikan pentadbiran mereka bersih.

Namun Si Menteri Besar Selangor tu beri alasan kononnya Rejim dibawah pentadbiran dia tidak memerlukan Ikrar tersebut kerana mereka mempunyai pendekatan tersendiri untuk memerangi rasuah.
“Mesyuarat Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri meluluskan pendekatan yang mana sebelum mesyuarat bermula setiap Rabu, anggota Exco perlu menandatangani suatu ikrar bahawa mereka tidak mempunyai kepentingan dalam mana-mana kertas yang dibentangkan.
“Begitu juga dengan anak syarikat seperti PKNS yang mana sebelum mesyuarat bermula, setiap anggota lembaga pengarah menandatangani ikrar mereka tiada kepentingan dalam mana-mana kertas yang dibentangkan,” katanya.
Itu kata dia. Tapi hakikatnya, kita boleh tengok sendiri keadaan di Selangor pada ketika ini. Memang takde Exco yang terlibat. Cuma mereka menggunakan kroni untuk mendapatkan habuan.

Malah, pendedahan yang dibuat oleh Si Rafizi tu mengenai "Rasuah Betina" sebagai bahan habuan dibawah pentadbiran Rejim pimpinan Si Menteri Besar Selangor tu pun masih tak terjawab.

Itu belum kita cerita pasal kemewahan yang dimiliki oleh kroni - kroni Si Menteri Besar Selangor tu sendiri. Maka tak pelik la kenapa dia takut nak tandatangani Ikrar yang dibuat oleh SPRM tu.

Tapi yang herannya, setiap kali ada laporan dan aduan yang didedahkan kepada umum, kenapa SPRM pulak suka 'membela' Rejim pimpinan Si Azmin ni dengan alasan kononnya 'Takde Kes'?

Walhal yang buat pendedahan tu pun bukannya orang lain. Dari kalangan pemimpin Pakatan Haprak tu sendiri. Malah sampai hari ini, kes berkaitan dengan Rejim pentadbiran Si Azmin tu didiamkan.

Maka persoalannya, adakah Rejim Pakatan Selangor pimpinan Si Azmin tu mempunyai keisitimewaan mereka yang tersendiri jika mahu dibandingkan dengan Negeri - Negeri lain? Kebal sangat ke diorang ni dari sebarang tindakan oleh pihak SPRM???
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Kalau kat penang macam mana pulak?
    Sain dokumen sama ker?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping