Selasa, Ogos 22, 2017

Lapan lagi individu sedang giat diburu pihak Polis Selangor bagi membantu siasatan kes insiden kekecohan ketika forum 'Nothing to Hide 2.0' anjuran PPBM, di sini pada 13 Ogos lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat, berkata sepanjang tempoh siasatan, seramai 14 orang direman termasuk tiga lelaki yang ditahan di tempat kejadian.
"Polis meminta orang ramai yang ada maklumat mengenai lapan individu ini untuk tampil membantu," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Mereka adalah Muhammad Hafiz Azhar (nombor MyKad 880417-14-5749); Mohd Hafiz Azit (890924-08-6535) dan Donney Afzal Kaspullidzan (921118-14-5659), manakala identiti lima lagi individu belum dikenalpasti.

Fadzil berkata, orang ramai boleh berhubung terus dengan Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam di talian 03-55202222 atau Asisten Superintendan Yong Meng Heng di talian 019-5753399.

Forum anjuran PPBM itu bertukar menjadi kecoh apabila berlakunya insiden membaling kerusi ke arah pentas, disusuli rusuhan serta membakar suar kira - kira jam 5.30 petang.

Kes tersebut kini sedang disiasat mengikut seksyen 15(2) Akta Perhimpunan Aman 2012, Seksyen 153 Kanun Keseksaan dan Seksyen 6 Akta Bahan Letupan 1957.

Menurut laporan yang disiarkan sebelum ini, kekecohan itu berlaku selepas para peserta tidak puas hati dengan jawapan serta penjelasan yang dibuat oleh Pengerusi PPBM yang tidak menjawab soalan.

Namun, dari kenyataan yang dibuat oleh ahli serta pemimpin PPBM sendiri, insiden membaling kerusi yang menyebabkan berlakunya rusuhan itu bukan berpunca dari pihak luar.

Sebaliknya, tindakan mereka membaling kerusi dan menimbulkan kekecohan itu adalah untuk menghalang beberapa orang pemimpin parti itu dari bertanyakan soalan yang lebih lanjut kepada Pengerusi PPBM.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping