Jumaat, November 03, 2017

Heh! Herankan dengan Si Azmin Ali ni. Dia punya meroyan memang lain macam. Sampai tahap nak dibawa ke mahkamah bila isu konsesi tol yang dimiliki oleh Rejim Pakatan Selangor dibangkitkan?

IRONIKnya, yang bersuara tu bukannya orang lain. Tapi dikalangan rakyat Selangor sendiri. Pun Si Azmin tu nak bawa mereka ke mahkamah? Di mana slogan Peduli Rakyat yang dibanggakan oleh Azmin?

Kot kalau selama hari ini, puak Pakatan Haprak tu meroyan macam orang hilang akal pasal isu tol, takde pun orang ambik tindakan sampai nak mengheret mereka sehingga ke mahkamah. 

Kalau nak diikutkan, pihak konsesi tol yang nak didesak oleh puak Pakatan Haprak tu boleh je ambik tindakan sedemikian. Tapi bezanya diorang ni mempunyai akal dan fikiran yang waras.

Tak macam Si Azmin Ali ni yang secara terang - terangan mudah melatah tak tentu arah bila pelbagai pihak tampil mempertikaikan tindakan Rejim Pakatan yang enggan memansuhkan tol.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, Si Azmin Ali tu beri alasan kononnya Rejim Pakatan Selangor tu hanya memiliki saham minoriti dalam konsesi tol KESAS dan SPRINT. 

Bagi sesetengah pihak, alasan yang diberikan oleh Si Azmin Ali tu hanya sekadar retorik semata - mata. Malah tindak balas puak Pakatan Haprak tu mengenai isu tol pun dianggap ironik.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila puak Pakatan Haprak tu meroyan tak tentu arah membuat dakwaan yang bukan - bukan bila YAB Perdana Menteri umum pemansuhan 4 buah tol baru - baru ini.

Puak Pakatan Haprak tu cuba memberikan gambaran kononnya pemansuhan tol itu hanya akan membebankan rakyat apabila mereka didakwa akan menanggung kos pembayaran konsesi tol terbabit.

Padahal, dalam pembentangan Bajet Khayalan puak Pakatan Haprak tu secara terbuka menyebut kononnya diorang nak menghapuskan tol sekiranya diorang dapat memerintah kelak.

Tambah memalukan ialah apabila puak Pakatan Haprak tu mendakwa Bajet Khayalan itu akan dijadikan sebagai Manifesto Pilihan Raya Umum yang akan datang. Belum pun dapat berkuasa, dah menipu. Kalau dah dapat memerintah kelak, alamat jahanam la Negara jawabnya!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping