Jumaat, Mei 02, 2014

"SAYA PUN MELAYU LEMBAB!!!" 
Rentetan kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Ahli Parlimen MELAYU DAPigs ni semalam menimbulkan perbincangan dikalangan sahabat SH lewat malam tadi. (KLIK SINI)

Rata - rata mereka dilihat bersetuju dengan apa yang dinyatakan oleh Si Ahli Parlimen DAPigs Melayu tu sendiri. Diorang pun mengakui Melayu ni Lembab.

TAPI, jangan salah anggap pulak. Bukan la semua Melayu yang dianggap Lembab seperti mana yang dinyatakan oleh Ahli Parlimen DAPigs Melayu yang tak sedar diri tu.

Sebaliknya, Melayu yang Lembab hanya yang terdiri dari kalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri. Nak pulak yang turun berdemonstrasi semalam.

Realitinya, Melayu yang turun berdemo semalam hanya dari kalangan mereka yang tak faham lansung mengenai perlaksanaan GST ni. GST tu pun diorang tak tau apa.

Diorang ni hanya dengar dan percaya cakap pemimpin - pemimpin Pakatan Haramjadah tu yang jelas ternyata kantoi fitnah dalam beberapa kes saman sebelum ini.

Orang Melayu yang Lembab adalah mereka yang tak kaji sendiri apa itu GST, bagaimana ianya dilaksanakan dan hanya setakat percaya dengan apa yang orang lain kata.

Kalau diikutkan pengertian "Melayu Lembab" yang cuba disampaikan adalah kalangan Melayu yang tak turut serta dalam himpunan yang diadakan.

Tapi jika kita lihat semula kehadiran mereka yang turun berdemo semalam semuanya terdiri dari kalangan orang Melayu. Mana ada kaum lain yang turut serta.

Malah secara IRONIKnya, Si Ahli Parlimen DAPigs Melayu tu sendiri pun tak turut serta!!! Maka tidakkah itu membuktikan bahawa dia pun MELAYU LEMBAB jugak!!!

Kalau kita ikut tafsiran "LEMBAB" yang dijelaskan oleh Si Ahli Parlimen DAPigs Melayu tu semalam, maka boleh kita buat kesimpulan seperti dibawah;

Hampir seluruh populasi Cina, India dan kaum - kaum lain yang ada dalam Malaysia ni semuanya Lembab belaka sebab diorang tak turun pun berdemo tengahari semalam!!! Mungkin itu yang dimaksudkan oleh Si Ahli Parlimen DAPigs Melayu tu!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Melayu lembab sebab pemimpin nya, contoh macam yang di rujuk artikel, lembab malah lembam sebab galak melayu berpecah.

    Kebanyakkan yang di jalanan ini memang jenis jalanan, membaca ilmu separuh atau suku jalan, lantas sudah mengetahui segala- gala nya !

    Di suruh banyak membaca tidak mahu. Hanya dengar cakap kelentong sudah 100% percaya. Melayu jenis kera dan .....
    Suka sangat menggadai segala-gala nya !

    BalasPadam
  2. Pakatan kata Barisan lembap. Barisan kata Pakatan lembap. Dua2 ada Melayu ISLAM.

    Tapi kalau dah 50 tahun berlalu, Melayu masih menggungguli carta kaki fitnah, rasuah, dadah, rogol, rompak,........(sila isi tempat kosong sendiri)........................................................................ dan peminta subsidi tu sebab Pakatan yang lembap ke?

    Tak kenal maka tak cinta. Fikir dan ubah pru nanti. Kasi 5 tahun je kat Pakatan. Bukan 50 tahun tau...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Engkau silap tulis dalam bracket tu.....meh aku betulkan,

      (sila isi OTAK kosong sendiri),...........tak ada intellect langsung, kes kronik kamu ni.

      Padam
  3. Kalau Melayu lembab. Siapa makan babi lagi lembab.....tgk cara babi berjalan

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping